Netro Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Noen her som kan forklare meg forskjellen på .Parse og .ToString() ? Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Noen her som kan forklare meg forskjellen på .Parse og .ToString() ? 6664022[/snapback] Om du har for eksempel et heltall og ønsker en streng, bruker du ToString. Om du har en streng og ønsker ett heltall, bruker du (i 1.1) int.Parse eller double.TryParse. Eller System.Convert.ToInt... I 2.0 ville jeg brukt int.TryParse. Bonusspørsmål: Hva er forskjellen på int.Parse(string) og System.Convert.ToInt(string)? - grå - Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Bonusspørsmål: Hva er forskjellen på int.Parse(string) og System.Convert.ToInt(string)? 6665773[/snapback] System.Convert er en samleklasse for all konvertering. Den gjør en hel haug med sjekker og bruker igjen int.Parse (+ float.parse, double.parse, bool.parse, etc). Men, den støtter også Type som parameter, slik at den er enklere å jobbe med hvis du f.eks. ikke vet hvilken type (design-time) som du får som parameter. Hva vinner jeg? Lenke til kommentar
Netro Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Takk for svar! Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hva vinner jeg? 6666158[/snapback] Eh! En google-spørring? - grå - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå