ChaosPredicted Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mulig dette har blitt svart på før, men prøver uansett. Er det noen som vet om PS3 vil kunne spille av alle mediafiler, divx, xvid, mov, avi osv.? Og vil det være mulig å bruke PS3 som en harddiskopptaker? Mulig jeg spør dumt, men tenkte dette var stedet å få svar. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 det med og kunnes spille av alle formater trur eg det fleste av oss lurer på.. tror ikke vi har fått noe konkret svar på det.. når det gjelder og kunne spille opp så stiller eg meg tvilende.. får håpe den støtter det fleste musikk og video formater..den skal jo liksom vere en "mulitmedia" maskin..bare sony legger det samme i det som oss.. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 det med og kunnes spille av alle formater trur eg det fleste av oss lurer på.. tror ikke vi har fått noe konkret svar på det.. når det gjelder og kunne spille opp så stiller eg meg tvilende.. får håpe den støtter det fleste musikk og video formater..den skal jo liksom vere en "mulitmedia" maskin..bare sony legger det samme i det som oss.. 6768046[/snapback] Det er temmelig fastbanket at konsollen skal leveres med Linux installert. Det skulle ikke ta så alt for lang tid før Homebrew folka får porta et eller annet. Men, selvfølgelig; Det beste hadde vært 'native' støtte for hele rukla. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tror nok det er liten sjans for at det er native støtte for dix, xvid etc. Sony er jo ganske stor på filmmarkedet selv, så noen restriksjoner vil det nok være. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Gjennomsiktig ps3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Skulle likt å se litt fleire bilder som står litt meir i kontrast med bakgrunnen Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Bare svart PS3 altså? jaja, greit nok det. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Tror nok det er liten sjans for at det er native støtte for dix, xvid etc. Sony er jo ganske stor på filmmarkedet selv, så noen restriksjoner vil det nok være. 6768640[/snapback] vel vil du vite hva jeg tror? :!: jeg sier det allikevel: Med homebrew mulighetene som sony gir oss med ps3 vil omtrent den eneste begrensningen være hva man kan gjøre med HWaren. Tror man vil kunne bruke ps3 nettverksvis (trådløs også) på alle tenkelige måter, også med psp'en er vel også bare ett spørsmål om tid etter release før vi ser noen "hobbyprogrammer" som gir mulighet for Divx/Xvid playback/streaming jeg gleder meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nå må vel alt som skal nedlastes til maskinen, godkjennes av sony først, og det er som sagt lite trolig de vil godta divx/xvid og slikt. At det er mulig å få det til etter at man har chippet maskinen er en mulighet kanskje, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 følge Sony er planen å produsere to millioner PlayStation 3-konsoller til slippdatoen 17. november. Deretter skal det produseres ytterligere to millioner som skal nå butikkhyllene før jul, og deretter to millioner til innen 31. mars. Blu-ray årsak til forsinkelsen Nå kan det se ut til at produksjonen blir halvert i forhold til målsetningen. Dette ifølge kilder i Sonys produksjonsapparat på Taiwan. Her er man fortsatt ikke klare for produksjon i stort volum. Igjen er det Blu-ray som er synderen: Årsaken skal blant annet være at det er stor mangel blå laserdioder, en nøkkeldel i Blu-ray-spilleren. Det skal også være mangel på Cell-prosessorer. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nå må vel alt som skal nedlastes til maskinen, godkjennes av sony først, og det er som sagt lite trolig de vil godta divx/xvid og slikt. At det er mulig å få det til etter at man har chippet maskinen er en mulighet kanskje, men det er en annen sak. 6775203[/snapback] I et Linux miljø vil ikke Sony ha muligheten for å ha den typen kontroll som du snakker om. Det vil nok utvikle seg slik Asia_hills foreslår.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=316680 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå må vel alt som skal nedlastes til maskinen, godkjennes av sony først, og det er som sagt lite trolig de vil godta divx/xvid og slikt. At det er mulig å få det til etter at man har chippet maskinen er en mulighet kanskje, men det er en annen sak. 6775203[/snapback] I et Linux miljø vil ikke Sony ha muligheten for å ha den typen kontroll som du snakker om. Det vil nok utvikle seg slik Asia_hills foreslår.. 6775424[/snapback] Spørsmålet mitt er da hvordan slike programmer skal distrubieres. Kan man koble seg til helt uavhengige servere uten å gå omveier via sony sine egne servere? Det jeg mente var at sony bestemmer da selv hva de vil legge ut på sine servere. Og svaret ditt til dette er nei, fordi sony ikke kan kontrollere sine egne linux-servere? Jeg bare lurer altså, da min kunnskap om ps3 er kun ren basic. Jeg har bare litt vansker for å tro at sony vil godta slik programer da det går klart i mot deres politikk. Elles hadde det vært helt supert å spille av xvix-videor på ps3'en da. Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Noen få spørsmål her. Noen muligens dumme, så bare le. 1: Jeg har så langt ikke noe HD-tv i hus. Er standardkablene som følger med i den dyre utgaven HD-kabler, så jeg må kjøpe egne til scart? 2: Da jeg ikke har HD-tv trenger jeg heller ikke HD-oppløsning. Er det ikke da rett og rimelig med bedre ytelse? 3: Forhåndsbestillt fra komplett, fikk slik DVD i posten nå nettopp, oppfordrer meg bl.a. til å gå inn på www.ps3.preorder.no .. Siden finnes ikke. Samme adresse alle som har forhåndsbestilt har fått regner jeg med? Takker for hjelp.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 3: Forhåndsbestillt fra komplett, fikk slik DVD i posten nå nettopp, oppfordrer meg bl.a. til å gå inn på www.ps3.preorder.no .. Siden finnes ikke. Samme adresse alle som har forhåndsbestilt har fått regner jeg med? 6786866[/snapback] Den siden eksisterer da, vel og merke hadde du fått med et punktum formye da... http://ps3preorder.no/ Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Nå må vel alt som skal nedlastes til maskinen, godkjennes av sony først, og det er som sagt lite trolig de vil godta divx/xvid og slikt. At det er mulig å få det til etter at man har chippet maskinen er en mulighet kanskje, men det er en annen sak. 6775203[/snapback] I et Linux miljø vil ikke Sony ha muligheten for å ha den typen kontroll som du snakker om. Det vil nok utvikle seg slik Asia_hills foreslår.. 6775424[/snapback] Spørsmålet mitt er da hvordan slike programmer skal distrubieres. Kan man koble seg til helt uavhengige servere uten å gå omveier via sony sine egne servere? Det jeg mente var at sony bestemmer da selv hva de vil legge ut på sine servere. Og svaret ditt til dette er nei, fordi sony ikke kan kontrollere sine egne linux-servere? Jeg bare lurer altså, da min kunnskap om ps3 er kun ren basic. Jeg har bare litt vansker for å tro at sony vil godta slik programer da det går klart i mot deres politikk. Elles hadde det vært helt supert å spille av xvix-videor på ps3'en da. 6786802[/snapback] La oss si at du har et valg i bootup sekvensen av konsollen. Du velger at du vil inn i Linux. Konsollen fungerer da fullt og holdent som en PC med linux installert. Man vil ikke være begrenset til å koble seg opp mot nettverket til Sony. Om man ønsker å spille av eks. en film som ligger på pcen i heimen finner man en et homebrew program som er laget for dette og svir det over på en CD. CD'en stapper man i PS3'en og installerer programmet i linux os'et. Homebrew programmet tillater at du kobler opp pc'en din som nettverksstasjon og tillater deg å spille av film i det kodeket du måtte ønske. Det er eks. vis dette jeg gjør i dag med min PSP med et program som heter Pimpstreamer. Xbox XBMC gjør akkurat det samme. Og dette er konsoller som ikke er tilrettelagt for homebrew, hvilket Sony påstår at PS3 skal være. Jeg tror vi har gått litt forbi hverandre. Du snakker om Sony godkjent software som lastes ned fra Sonys servere. Det er jeg enig med deg i er lite sannsynlig. Men det er mest sannsynlig kun hoved operativsystemet xmb (Cross media bar) som vil ha en slik oppknyttning mot Sonys servere, og vil la deg spille BD spill og slikt. Mens linux delen blir separat. Det er lite informasjon om dette, men jeg våger å påstå at det er mer eller mindre slik det må bli dersom Sony skal kunne holde en viss form for kopibeskyttelse og sikkerhet. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Den siden eksisterer da, vel og merke hadde du fått med et punktum formye da...http://ps3preorder.no/ 6786891[/snapback] Står www.ps3.preorder.no på min lapp Prøvde alt fra ps3.no/preorder til preorder.no/ps3, men så var det visst enklere enn som så ja.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Nå må vel alt som skal nedlastes til maskinen, godkjennes av sony først, og det er som sagt lite trolig de vil godta divx/xvid og slikt. At det er mulig å få det til etter at man har chippet maskinen er en mulighet kanskje, men det er en annen sak. 6775203[/snapback] I et Linux miljø vil ikke Sony ha muligheten for å ha den typen kontroll som du snakker om. Det vil nok utvikle seg slik Asia_hills foreslår.. 6775424[/snapback] Spørsmålet mitt er da hvordan slike programmer skal distrubieres. Kan man koble seg til helt uavhengige servere uten å gå omveier via sony sine egne servere? Det jeg mente var at sony bestemmer da selv hva de vil legge ut på sine servere. Og svaret ditt til dette er nei, fordi sony ikke kan kontrollere sine egne linux-servere? Jeg bare lurer altså, da min kunnskap om ps3 er kun ren basic. Jeg har bare litt vansker for å tro at sony vil godta slik programer da det går klart i mot deres politikk. Elles hadde det vært helt supert å spille av xvix-videor på ps3'en da. 6786802[/snapback] La oss si at du har et valg i bootup sekvensen av konsollen. Du velger at du vil inn i Linux. Konsollen fungerer da fullt og holdent som en PC med linux installert. Man vil ikke være begrenset til å koble seg opp mot nettverket til Sony. Om man ønsker å spille av eks. en film som ligger på pcen i heimen finner man en et homebrew program som er laget for dette og svir det over på en CD. CD'en stapper man i PS3'en og installerer programmet i linux os'et. Homebrew programmet tillater at du kobler opp pc'en din som nettverksstasjon og tillater deg å spille av film i det kodeket du måtte ønske. Det er eks. vis dette jeg gjør i dag med min PSP med et program som heter Pimpstreamer. Xbox XBMC gjør akkurat det samme. Og dette er konsoller som ikke er tilrettelagt for homebrew, hvilket Sony påstår at PS3 skal være. Jeg tror vi har gått litt forbi hverandre. Du snakker om Sony godkjent software som lastes ned fra Sonys servere. Det er jeg enig med deg i er lite sannsynlig. Men det er mest sannsynlig kun hoved operativsystemet xmb (Cross media bar) som vil ha en slik oppknyttning mot Sonys servere, og vil la deg spille BD spill og slikt. Mens linux delen blir separat. Det er lite informasjon om dette, men jeg våger å påstå at det er mer eller mindre slik det må bli dersom Sony skal kunne holde en viss form for kopibeskyttelse og sikkerhet. 6786934[/snapback] I see. Håper det blir så eneklt som du sier har da. ps3 må selfølgelig i hus straks min student-økonomi tillater det. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Den siden eksisterer da, vel og merke hadde du fått med et punktum formye da...http://ps3preorder.no/ 6786891[/snapback] Står www.ps3.preorder.no på min lapp Prøvde alt fra ps3.no/preorder til preorder.no/ps3, men så var det visst enklere enn som så ja.. 6786946[/snapback] Hvor finner jeg den personlige koden? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Den siden eksisterer da, vel og merke hadde du fått med et punktum formye da...http://ps3preorder.no/ 6786891[/snapback] Står www.ps3.preorder.no på min lapp Prøvde alt fra ps3.no/preorder til preorder.no/ps3, men så var det visst enklere enn som så ja.. 6786946[/snapback] Hvor finner jeg den personlige koden? 6787370[/snapback] Inni pre order dvd coveret Endret 2. september 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg