Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, viss eg skal kjøpe PS3 så er muligheten til å bruke den som PC høyt oppe på ønskelisten, så lurte litt på hvor mye styr det var og slikt. Er det mulig å kjøre vanlig mus/tastatur f.eks.? Knotete å installere? osv.

8514243[/snapback]

Om du skal bruke den som PC så får du vel kun surfet nettet, høre på musikk osv. du tenkte vel ikke å se film eller spille spill?

8515695[/snapback]

Tenkte da på å kjøre Linux/PS3operativsystem på den. For det går vel an med en slags dualboot? Syns da virkelig eg kan huske at det går.

Lenke til kommentar
Vel, viss eg skal kjøpe PS3 så er muligheten til å bruke den som PC høyt oppe på ønskelisten, så lurte litt på hvor mye styr det var og slikt. Er det mulig å kjøre vanlig mus/tastatur f.eks.? Knotete å installere? osv.

8514243[/snapback]

Om du skal bruke den som PC så får du vel kun surfet nettet, høre på musikk osv. du tenkte vel ikke å se film eller spille spill?

8515695[/snapback]

Tenkte da på å kjøre Linux/PS3operativsystem på den. For det går vel an med en slags dualboot? Syns da virkelig eg kan huske at det går.

8527712[/snapback]

Jaja. Det funker fint det ja. Problemet er ytelsen Linux gir på en PS3. Grunnet Hypervisor får du ikke gjort stort da alt som heter grafisk vil gå seigt som sirup.

Lenke til kommentar

[quote

*masse quotes*

emh... :blush: Hva er dette Hypervisor?

8528996[/snapback]

Hypervisor er en sperre i Linux-delen av PS3. Man får da ikke tilgang til skjermkortminnet. Dvs. alt som går av grafisk i Linux må kjøres gjennom HDD (da det ikke blir kjørt gjennom de 6 SPU`ene, noe som krever kraftig omprogrammering av Linux). Ergo, alt som har med grafisk å gjøre går kjempeseigt. Så det å kjøre f.eks. HD Filmer som er et veldig hett tema når det kommer til Linux-delen av PS3 så vil ikke det fungere (enda). Men det har kommet sterke indikasjoner fra Sony sin side at de vil fjerne Hypervisor, men til nå så må vi leve med Linux uten skjermkortminne.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

usikker på kor eg skulle poste denne...handlet om ps3 så denne tråden er vel passende plassering..

det er ein omtale av ps3 gjort av The Inquierer, som spredde mykje stygge

rykter om ps3 tidligere..

The Inquierer tests ps3 for a month

fanboy brillene er tatt på og det synes i denne latterlige artikkelen..

the PS3 does a tremendous job of playback, with the minimum noise. Again, Microsoft take note, the 360 is almost unbearable to use as a playback device.

tullprat...x360 er da stille som mus under dvd avspilling i forhold til bråkebøtta ps3...det kan hende dei meiner hd-dvd driven til x360 men det kommer ikkje fram i artikkelen...

The most striking new addition to the interface is the online store. Much has been made of Sony's first foray into a proper implementation of an on-line console, people often touting Microsoft's lead in the arena, but the Playstation Network store is far superior to Microsoft's mishmash Xbox 360 offering.

HÆÆ..!

We're not particularly impressed with the Sixaxis joypads. The loss of rumble isn't particularly a disadvantage like most have discussed, but the pad could do with some more weight, and the design still isn't anywhere near as good as the 360. Any FPS shooters ensure your hands suffer after a brief play.

dei har ivertfall klart og summere opp noe rett...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Las det der eg også, eg har sett HD DVD på min 360, og det er ingen forskjell i støy overhodet sammenlignet med DVD avspilling :) Stusset forøvrig veldig over onlinedelen de priser opp i himmelen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Las det der eg også, eg har sett HD DVD på min 360, og det er ingen forskjell i støy overhodet sammenlignet med DVD avspilling :) Stusset forøvrig veldig over onlinedelen de priser opp i himmelen.

8535547[/snapback]

Men jeg vil si at online delen på X360 er mye bedre enn Playstation Network. Om Playstation sku ta penger for sin online funksjon og gjorde den like bra som X360 sin så sku jeg gjerne betalt den summen :p

Lenke til kommentar
Til opplysning, CaZpeR og Mala, så snakker de om Playstation Store ikke online-mulighetene. Syns forøvrig PSSTORE er helt latterlig teit bygd opp den også da og virker som om den er tilpasset å kunne styres med mus.

8538024[/snapback]

Forsåvidt enig. Alltid morro om man sitter der med PS3 kontrollern og så kommer en "End License Agreement" som må scrolles nedover (slik at man er nødt til å bruke analogstikkene til å styre "musa" ned til "Accept") :p

Lenke til kommentar

Denne tråden blir no stengt, men vil framleis ligge som annonsert sidan det står mykje informativt på første side. Om nokon kan tenkte seg å lage ein informasjons tråd som kan erstatte denne hadde det vore veldig fint.

Denne tråden er per i dag kun ein diskusjonstråd der folk spør om alt mogleg, sånt vil me helst unngå. :)

Reaksjoner tas på PM eller ved å rapportere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...