Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg nok så blank når det gjelder PS3. Jeg gidder ikke å sette meg inn i dette med konsoller helt i fra start av, men jeg har et intrykk av at PS3 vil bli betydelig bedre etter noen måneder på markedet etter det kommer flere spill som viser hva maskinen virkelig kan gjøre. (Slik som med 360)

Det som frister mest i første omgang av spill er Motorstorm, der ser jo helt fantastisk ut. Det eneste jeg har hørt negativt om dette spillet er at man ikke kan spille 2player på samme maskin?

Man har jo GTA IV som kommer til både 360 og PS3 i Oktober, men ellers har jeg sett noen spill på gamespot og andre sider som virker bra som kommer for begge maskinene.

Det som evt. gjør at jeg kjøper PS3 er hvis den kan spille av DivX+SVCD+Mpeg+DVD rips osv. (+brente CD/DVD).

Lenke til kommentar
Du får sjekke ut resistace: fall of man, det er også bra.

JEg har ikke peiling på hva PS3 spiller av, men brente DVD-er tror jeg den spiller, og brente CD-er også.

8255696[/snapback]

Spiller iallefall av Brente DVD'er.

Men er det bare jeg som syntes at Sony er veldig arrogante i markedsføringen sin av Playstation 3?

Lenke til kommentar
Du får sjekke ut resistace: fall of man, det er også bra.

JEg har ikke peiling på hva PS3 spiller av, men brente DVD-er tror jeg den spiller, og brente CD-er også.

8255696[/snapback]

Spiller iallefall av Brente DVD'er.

Men er det bare jeg som syntes at Sony er veldig arrogante i markedsføringen sin av Playstation 3?

8255851[/snapback]

Hvorfor tar du dette opp i en ps3 informasjonstråd?

Lenke til kommentar
Hvordan har de vært arrogante? Mener du reklamene eller de utallige løftebruddene?

8255964[/snapback]

Tenker mest på reklamene. Regner masse penger og så sier man: "This is living" syns bare det var litt arrogant. Men igjen. Alle løftebruddene er jo med på å dra de enda mer ned i søla i min mening.

Lenke til kommentar
Dere som har kjøpt maskinen, hva er det som gjør PS3 så bra utenom spillene akuratt nå?

Vær så snill, ikke noe PS3 Vs. Xbox-360 ;)

8256104[/snapback]

Hehe... Jeg har både PS3, X360 og Wii (og er ingen fanboy). Men kan jo nevne mine opplevelser med maskinen. Linux delen er i min mening helt bedriten atm. Hypervisor ødelegger hele den morroa for meg. Mp3/Atrac delen på PS3 er jo bedriten lyd i forhold til PC'en min med et rimelig lydkort (X-Fi Xtreme Audio (300,-)). Video er den kjempekresen på, må konvertere i riktig formater osv. som er veldig knotete i min mening (ca. samme opplegg som på PSP).

Og om du tror du kan kjøre .avi, .mkv, .ts på VLC i Linux så er det bare å glemme. DivX greier den ca. greit i vindu-modus mens i fullskjerm er det pixlete og greier. Mens .mkv får man ikke bilde, men bare lyd mens i Mplayer får man lyd og et hakkete bilde. Så å bytte ut en HTPC med PS3 er ikke helt der enda. Ville nok venta litt der.

Men som Blu-Ray spiller fungerer den greit da. Har hakket i en film for meg nå, men vet ikke om det er pga. dual layer BD eller at det bare var tilfeldigheter. Plata hadde iallefall nada riper. Mens en annen BD film jeg har fungerer utmerket ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et ærlig og ikke fanboy-aktig inlegg :)

Jeg er blitt veldig gira på tanken om å skaffe meg en PS3, derfor er jeg ute etter så mye informasjon om den fra folk som har den og ikke ifra media.

Det er jo en del penger det er snakk om....

Høres ut som maskinen er bra, men har noen ting som kunne vært bedre, men det har jo de fleste konsoller.

Jeg får tenke litt på om jeg skal skaffe meg en inn til videre, så får jeg se om noen andre her har noen gode og dårlige erfaringer.

Takk igjen for svar :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et ærlig og ikke fanboy-aktig inlegg :)

Jeg er blitt veldig gira på tanken om å skaffe meg en PS3, derfor er jeg ute etter så mye informasjon om den fra folk som har den og ikke ifra media.

Det er jo en del penger det er snakk om....

Høres ut som maskinen er bra, men har noen ting som kunne vært bedre, men det har jo de fleste konsoller.

Jeg får tenke litt på om jeg skal skaffe meg en inn til videre, så får jeg se om noen andre her har noen gode og dårlige erfaringer.

Takk igjen for svar :)

8256416[/snapback]

Ikkeno problem. Fikk også Logitech sin Chillstream kontroller for PS3. Fy satan å god den var! Den kjøler virkelig hånda mens man spiller. Og så skipper den ikke ut slik som orginalkontrollern gjør ^^ Men må leve med kabel dog....

EDIT: Men var i samme blanke finish som konsollen ;) Det var litt pent ^^ (altså den sorte utgaven).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Men er det tiltfunksjon på den?

8256841[/snapback]

Nope. Det mangler, men tror ikke jeg vil savne den :p Syns den har vært bedriten i alle spilla jeg har prøvd med det. Har vært rett tilbake til stickene igjen etter noen sekunder :p Sammenliknet med Wii så er tiltfunksjonen i PS3 altfor usensitiv. Men fytti rakkern å digg det er å spille i lengden med den. Helt sinnsykt! Tror jeg skal koste på meg Chillstream for X360 også :p

Lenke til kommentar
Men er det tiltfunksjon på den?

8256841[/snapback]

Nope. Det mangler, men tror ikke jeg vil savne den :p Syns den har vært bedriten i alle spilla jeg har prøvd med det. Har vært rett tilbake til stickene igjen etter noen sekunder :p Sammenliknet med Wii så er tiltfunksjonen i PS3 altfor usensitiv. Men fytti rakkern å digg det er å spille i lengden med den. Helt sinnsykt! Tror jeg skal koste på meg Chillstream for X360 også :p

8256860[/snapback]

Hva gjør du da når f.eks. "workers" fra Resistance hopper på deg? De må jo ristes vekk..

Lenke til kommentar
Hva gjør du da når f.eks. "workers" fra Resistance hopper på deg? De må jo ristes vekk..

8256982[/snapback]

Kan prøve etterpå. Se om det går med stikkene. Spiller for det meste bare online etter jeg runna det. Men skal vel sikkert gå an å slå av. Fordelen i Resistance nå er jo at denne kontrolleren ikke låser seg slik som orginalkontrollern :p

EDIT: Testa i Resistance nå. Bare å bruke trekantknappen det. Virka som at det kicka inn av seg selv, men var jo helt annerledes sens på Logitech kontrollern, men tok litt tilvenning så virket den kjempefint ;) Også noe som er digg er at triggerne er byttet til vanlige knapper, noe jeg ser på som en fordel når det gjelder å bruke kontrollern som BD kontroll :p (for hver gang jeg legger fra meg orginalkontrollern så spoler filmen om jeg ikke er forsiktig :p)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

8256982[/snapback]

Kan prøve etterpå. Se om det går med stikkene. Spiller for det meste bare online etter jeg runna det. Men skal vel sikkert gå an å slå av. Fordelen i Resistance nå er jo at denne kontrolleren ikke låser seg slik som orginalkontrollern :p

EDIT: Testa i Resistance nå. Bare å bruke trekantknappen det. Virka som at det kicka inn av seg selv, men var jo helt annerledes sens på Logitech kontrollern, men tok litt tilvenning så virket den kjempefint ;) Også noe som er digg er at triggerne er byttet til vanlige knapper, noe jeg ser på som en fordel når det gjelder å bruke kontrollern som BD kontroll :p (for hver gang jeg legger fra meg orginalkontrollern så spoler filmen om jeg ikke er forsiktig :p)

8257049[/snapback]

OK, takk! Kjøpte du kontrolleren fra videogamesplus?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...