Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer multimediafunksjoene på PS3?

Kan man spille av alt materiale på PC (film inkl divX, musikk, bilder).

Kan PS3 i nettverk med en PC brukes som en HTPC (ta opp TV-programmer  etc)?

8244044[/snapback]

Slenger på et til spørsmål: Hvordan er PS3 og hd materiale mm (x264, mkv osv)? Spiller den det av bra?

8245260[/snapback]

Har ikke prøvd i GameOS, men i Linux fungerer det ikke bra.... Tror man må konvertere om man skal få spilt av i GameOS.

Lenke til kommentar

8244044[/snapback]

Slenger på et til spørsmål: Hvordan er PS3 og hd materiale mm (x264, mkv osv)? Spiller den det av bra?

8245260[/snapback]

Har ikke prøvd i GameOS, men i Linux fungerer det ikke bra.... Tror man må konvertere om man skal få spilt av i GameOS.

8245340[/snapback]

Kan vi forvente at det kommer en "fiks" til dette i nærmeste fremtid? Litt kjipt at det ikke går an å se slikt.... :hrm:

Lenke til kommentar

8244044[/snapback]

8245260[/snapback]

8245340[/snapback]

Kan vi forvente at det kommer en "fiks" til dette i nærmeste fremtid? Litt kjipt at det ikke går an å se slikt.... :hrm:

8245376[/snapback]

I wouldnt count on it. Iallefall ikke orginalt. Men om det kommer en chip elns. med det så er jeg først i køen der ja :p

Lenke til kommentar

8245260[/snapback]

Har ikke brukt allverdens tid på det, men man må konvertere eventuelle filer til mp4-format for at Game OS'en skal kjøre det, men til gjengjeld funker det over all forventning. Jeg stresset litt i begynnelsen for å finne ut hvordan man konverterer .mov .hdmov og liknende på en god og enkel måte, men fant til slutt denne siden: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=4866

Her står det meste greit forklart, eneste er at det ikke er linket til Yamb (for dere som ikke liker å bruke quicktime) men denne linken kommer her: http://www.free-codecs.com/download/Yamb.htm

Jeg har kun forsøkt å konvertere HD-trailererne til filmen 300 fra Apple sine sider i både 720p og 1080p, for siden å legge dem over på en dvd. (Husk å opprette en egen mappe kalt VIDEO, og legg filene i denne.) Så kan man kopiere videre til HDD'en på PS3. Ikke antydning til hakking, og svinebra kvalitet på bildet. (Skulle bare mangle egentlig, med 720p og 1080p) Tror jeg skal ha dekket det meste i denne posten, men om det er noe annet jeg kan hjelpe med er det bare å spørre, så skal jeg gjøre så godt jeg kan. Nå skal jeg se meg om etter mer HD-materiale. :D

PS: For dere som ikke skjønte det, man kan kjøre disse filene direkte fra dvd'en også, samt USB-pinner og ulike minnekort. Jeg synes likevel det virket best å kopiere filene til PS3's harddisk. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Mulig dette har vært oppe her i tråden før, men jeg søkte litt først og fant ikke noe relevant, så ikke skyt meg om jeg tar feil! ;)

Er det mulig (jeg vil tro det, men finner ikke utav det) å laste ned spilldemoer til PS3? Fikk PS3'en min nå i kveld, og jeg må ha noen demoer eller noe å prøve.

På forhånd takk!

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Mulig dette har vært oppe her i tråden før, men jeg søkte litt først og fant ikke noe relevant, så ikke skyt meg om jeg tar feil! ;)

Er det mulig (jeg vil tro det, men finner ikke utav det) å laste ned spilldemoer til PS3? Fikk PSP'en min nå i kveld, og jeg må ha noen demoer eller noe å prøve.

På forhånd takk!

8246019[/snapback]

PS3'en mener du vel? Men ja, finnes endel demoer gratis til nedlasting på playstation-store. Bare koble opp PS3 mot internett, og logg på onlinebutikken, så finner du mye knask. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig (jeg vil tro det, men finner ikke utav det) å laste ned spilldemoer til PS3? Fikk PSP'en min nå i kveld, og jeg må ha noen demoer eller noe å prøve.

På forhånd takk!

8246019[/snapback]

PS3'en mener du vel? Men ja, finnes endel demoer gratis til nedlasting på playstation-store. Bare koble opp PS3 mot internett, og logg på onlinebutikken, så finner du mye knask. Lykke til. :)

8246033[/snapback]

Tusen, tusen hjertelig takk for lynrask tilbakemelding! ;)

Ja, PS3'en! :ermm: Gikk litt i surr, har vært våken litt for mange timer nå og nettopp fiklet med å koble PSP'en til PS3'en! ;)

Lenke til kommentar

8245260[/snapback]

Har ikke brukt allverdens tid på det, men man må konvertere eventuelle filer til mp4-format for at Game OS'en skal kjøre det, men til gjengjeld funker det over all forventning. Jeg stresset litt i begynnelsen for å finne ut hvordan man konverterer .mov .hdmov og liknende på en god og enkel måte, men fant til slutt denne siden: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=4866

Her står det meste greit forklart, eneste er at det ikke er linket til Yamb (for dere som ikke liker å bruke quicktime) men denne linken kommer her: http://www.free-codecs.com/download/Yamb.htm

Jeg har kun forsøkt å konvertere HD-trailererne til filmen 300 fra Apple sine sider i både 720p og 1080p, for siden å legge dem over på en dvd. (Husk å opprette en egen mappe kalt VIDEO, og legg filene i denne.) Så kan man kopiere videre til HDD'en på PS3. Ikke antydning til hakking, og svinebra kvalitet på bildet. (Skulle bare mangle egentlig, med 720p og 1080p) Tror jeg skal ha dekket det meste i denne posten, men om det er noe annet jeg kan hjelpe med er det bare å spørre, så skal jeg gjøre så godt jeg kan. Nå skal jeg se meg om etter mer HD-materiale. :D

PS: For dere som ikke skjønte det, man kan kjøre disse filene direkte fra dvd'en også, samt USB-pinner og ulike minnekort. Jeg synes likevel det virket best å kopiere filene til PS3's harddisk. :)

8245972[/snapback]

Skal man lage en mappe med det navnet i PS3'en eller....?

Tusen takk forresten!

Lenke til kommentar
Skal laste ned Yellowdog 5.0 til PS3, men jeg sliter virkelig med å finne sider/torrenter med litt fart på. Det kjappeste er en svensk side der jeg får 30 kbps. Noen som har noen gode tips til steder der man kan få den ned litt raskere?

8252253[/snapback]

Jeg lasta ned fra ThePirateBay tror jeg.

Lenke til kommentar

Finnes det noen måter man kan scale nettleseren med skjermen? Det er alt er så stort. Jeg skulle gjerne hatt den tilpasset skjermen, har skrudd ned på oppløsning og slik uten noe særlig hell.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar
men xenos til 360 er alikevel kratigere enn ps3 eller..siden den har 10 mb edram..

Når det kommer til framebuffer operasjoner, men RSX har en dedikert 22GB/s båndbredde til GDDR3 pool'en mens Xenos må dele denne med CPU'en. Men generellt, og som de fleste ser ut til å være enige i (inkludert spill utviklere), har Xbox360 en bedre GPU.

Um.. nei.

Xenos sine ROP's sitter på EDRAMen, og dette er dermed i praksis framebufferen. 256\GB's mellom ROP'sene og 33gb\s ut til Xenos.

Endret av Hypnosis
Lenke til kommentar

8245260[/snapback]

8245972[/snapback]

Gjelder dette kun trailere eller hele filmer? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...