Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Takk, det er deilig å få bekfreftet dette. Dette gjør etter min mening PS3'en til det ultimate mediasenter sammen med HDMI-utgang og Blue Ray (som også spiller vanlig DVD'er). Man må jo konvertere all XviD til WMV på Xbox 360. I tillegg har ikke Xbox 360 hverken HDMI-utgang eller innebygd HD DVD-spliller. Det eneste som kan bli dumt er å sitte der med en haug med Blue Ray-filmer dersom HD DVD vinner formatkrigen... Det andre negative er prisen.

8119508[/snapback]

Jeg bruker Xbox 360 til å se på Xvid, Transcode og Vista streamer alt fint til 360en on the fly

360 starter opp og jeg har en xvid video klar på 1 minutt, PS3 bruker vel ca 4 minutter å få starte opp i linux og fyre i gang en video. Da snakker jeg alså om fra når du trykker på "on" knappen

360 har en veldig fin mediacenter meny, enkelt å finne og starte videoer, litt mer knokete med VLC på PS3

360 spiller også av xvid med 5.1 lyd ,

men PS3 linux har enorme muligheter ;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk, det er deilig å få bekfreftet dette. Dette gjør etter min mening PS3'en til det ultimate mediasenter sammen med HDMI-utgang og Blue Ray (som også spiller vanlig DVD'er). Man må jo konvertere all XviD til WMV på Xbox 360. I tillegg har ikke Xbox 360 hverken HDMI-utgang eller innebygd HD DVD-spliller. Det eneste som kan bli dumt er å sitte der med en haug med Blue Ray-filmer dersom HD DVD vinner formatkrigen... Det andre negative er prisen.

8119508[/snapback]

Jeg har fått det til hos meg. Filmen går flytende, men det er langt ifra perfekt. I vindu modus så går det fint, men om du kjører full screen så er bildet pixlete. Og X264 content kan du se langt etter. Jeg tenkte det samme som deg om media senter, men den delen venter jeg fortsatt på. Så hvis jeg var deg ville jeg venta til de har greid å få linuxen til litt bedre. For nå er den så seig som en 486.

EDIT: Jeg har prøvd og skal prøve mer (vet at det går an) å få inn MythTV. Bare for å få det inn å se hvordan det går. Men utifra ytelsen som VLC, Mplayer ga samt. hvor tregt linuxen er generelt så har jeg liten tro på at det går noe særlig.

Skal også prøve blackbox eller fluxbox seinere da jeg har en teori at maskina vil gå raskere med en av de.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Har fått til Mplayer, nesten

Ikke via GUI, får bare skin not found

ifølge her skal den ligge under usr/local/share/mplayer/skins , men får bare error

8120796[/snapback]

Hmm... Jeg la ikke inn via GUI. La inn og kjører filmene kun manuelt via terminal....

Lenke til kommentar

Går fint via terminal.....

Skjønner ikke hvorfor GUI ikke fungerer :no:

Unpack the archive and put the contents in /usr/local/share/mplayer/skins/ or

~/.mplayer/skins/. MPlayer will use the skin in the subdirectory named default

of /usr/local/share/mplayer/skins/ or ~/.mplayer/skins/ unless told otherwise

via the '-skin' switch. You should therefore rename your skin subdirectory or

make a suitable symbolic link.

Skjønner ikke helt det som står i rødt

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
jeg bruker cp *.* /mappe/mappe for å kopiere alle filene til rett sted, men nå ser jeg at det mangler 3 filer etter jeg har kopiert

har du noen andre kommandoer for å kopiere mange filer samtidig?

8120870[/snapback]

Hvordan la du det inn i utgangspunktet? Åssen linux distro kjører du?

Jeg kjørte disse kommandoene på YDL'en min:

svn checkout svn://svn.mplayerhq.hu/mplayer/trunk mplayer
cd mplayer
./configure --enable-gui --enable-largefiles --enable-menu --enable-dynamic-plugins && make && sudo make install

Og da la den seg fint inn... Så kjører jeg bare via å skrive: "Mplayer filnavn.filtype"

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Bruker Yellow Dog og følgte denne:

STEP 1: Download mplayer and essential codecs, save them (do not unpack them) in Desktop or other folder under root

Under the main program, download: MPlayer-1.0rc1.tar.bz2

Under the Codecs download: essential-ppc-20061022.tar.bz2

Under Skins download: Blue-1.7.tar.bz2

STEP 2: open a terminal / shell session, first unpack and compile mplayer - copy paste all below to the terminal window

cd `find /root -iregex .*mplayer[^/]*tar.* | perl -ne 's/(^.*)\/.*$/$1/; print;'`

tar -xvf `ls | grep -i mplayer | grep -i ".tar."`

cd `ls | grep -i mplayer | grep -v ".tar."`

./configure --enable-gui

STEP 3: copy paste all below to the terminal window (this will take awhile as it compile the source files)

make

make install

STEP 4: this will unpack and move codec to /usr/local/lib/codecs

cd `find /root -iregex .*essential[^/]*tar.* | perl -ne 's/(^.*)\/.*$/$1/; print;'`

tar -xvf `ls | grep -i essential | grep -i ".tar."`

mv `ls | grep -i mplayer | grep -v ".tar."` /usr/local/lib/codecs

STEP 5: unpack Blue-1.7.tar.bz2 and copy to /usr/local/share/mplayer/skin/default (you may need to create "default" folder)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
hva skjer når du skriver gmplayer da?

8120958[/snapback]

Kan ta å prøve det ut litt seinere. Prøvde å koble opp PS3'en til PC skjermen i går med dårlig resultat. Ser ut som at jeg kanskje må oppdatere skjermen min ja :p Men skal få koblet det opp på TV'en og se hva jeg får til ;) Er bare litt lat nå. Lørdag + at jeg jobbet 10 timers skift i går.... *sliten*

Lenke til kommentar
Ca 4600 og slapp toll

8121301[/snapback]

Fordi?

8121321[/snapback]

Det er vel ikke toll på slike varer... kun merverdiavgift (25%).

8121331[/snapback]

Jeg har betalt 5300 for det jeg har kjøpt. Hva må jeg ut med når jeg får pakken da?

8121354[/snapback]

kjøpte du hos Videogamesplus.ca , slipper du toll

Lenke til kommentar
Ca 4600 og slapp toll

8121301[/snapback]

Fordi?

8121321[/snapback]

Det er vel ikke toll på slike varer... kun merverdiavgift (25%).

8121331[/snapback]

Jeg har betalt 5300 for det jeg har kjøpt. Hva må jeg ut med når jeg får pakken da?

8121354[/snapback]

kjøpte du hos Videogamesplus.ca , slipper du toll

8121359[/snapback]

åh, herligt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du slipper toll fordi det er ikke toll på slike varer... 25% merverdiavgift til du betale for alle beløp over 200 kr. (1.000 kr. hvis det er gave). Her er det snakk om store beløp så dere må nok regne med å betale 25% av summen i tillegg når dere henter ut pakken på posten.

(stemmer ikke dette?)

Lenke til kommentar
Takk, det er deilig å få bekfreftet dette. Dette gjør etter min mening PS3'en til det ultimate mediasenter sammen med HDMI-utgang og Blue Ray (som også spiller vanlig DVD'er)...

8119508[/snapback]

Jeg har fått det til hos meg. Filmen går flytende, men det er langt ifra perfekt. I vindu modus så går det fint, men om du kjører full screen så er bildet pixlete. Og X264 content kan du se langt etter. Jeg tenkte det samme som deg om media senter, men den delen venter jeg fortsatt på. Så hvis jeg var deg ville jeg venta til de har greid å få linuxen til litt bedre. For nå er den så seig som en 486...

8119960[/snapback]

Hum.. tanken var jo å få maks glede av HDMI'en og kraften i PS3'en ved avspilling av high res XviD (>= 720p) på min nye 55" 1080p TV ettersom min nåværende laptop ikke har DVI-utgang (jeg venter på Vista, DX10-kort og Santa Rosa til bærbare). Høres ut som PS3 pr. i dag ikke er noe alternativ for meg likevel da. Hvertfall ikke enda...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...