Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)


MagnusW

Anbefalte innlegg

hva hvis du ikke vill ha alt det der da? dette er vell en spille (spille) maskin, og en mulighet til media, hvis man vill..

 

360 har man et valg om man vill betale 2000kr , 3000kr eller 6000kr.

 

premium har alt det 60GB PS3 har bortsett fra noen små ting, til 3000kr.

så ja den er overpriset, og null valg muligheter. med PS3 har man 2 valg, liten Hd eller stor hd...

7701258[/snapback]

Man kan godt diskutere om det riktige er å gi alle alt i en boks eller å dele det opp.

Men når man ser på hva man får for pengene, så er ikke PS3 overpriset.

PS3 var aldri ment som bare en spillkonsoll. Skal man KUN spille så velger man noe annet. (360 eller Wii)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er sant, men for min egendel er den for dyr, jeg har råd til den t.o.m 2 eller fler, men det faller også mye på at jeg synes den har et elendig spill utvalg, og er ikke så begeistra for sony som firma, etter div, arrogante utalelser osv.

 

f.eks, jeg hadde en xbox 360 som gikk føyken, jeg sendte den inn til service for og få ny, men jeg gadd ikke og vente så jeg kjøpte en ny til 1999kr.

dette hadde aldri skjedd med PS3

Lenke til kommentar

Det er helt klart ett individuellt valg, og jeg kan forstå at mange ser Xbox løsningen som bedre

siden man ikke må ut med alt i en omgang for å få spillt.

Men funksjon vs. funksjon og krone vs. krone så er konsollene veldig like.

Og godt er det. Konkurranse er bare sunt.

 

Jeg har byttet Xbox 360 tre ganger pga. feil. Min PS2 har fungert knirkefritt siden jeg kjøpte den i 2000.

Jeg satser på at min PS3 er av samme kvalitet som sin lillebror. ;)

 

I GT HD 1.1 har de fikset en bug som gjorde at rundetiden stoppet i tunellen,

og topscorene på online delen lå på under 1 min på runden.

Lenke til kommentar

Jeg lurer faktisk litt på om jeg skal avbestille min PS3, syns 6000,- er veldig mye å legge ut for en maskin som faktisk (i mine øyne, selvsagt) er ubrukelig før slutten av 07. Alt av godbiter jeg venter på har blitt utsatt eller har release på slutten av 07, MGS4, GTA4, Assassin's Creed og flere. Håper noen kan overbevise meg hvorfor jeg burde kjøpe PS3 i Mars ..? :)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
f.eks, jeg hadde en xbox 360 som gikk føyken, jeg sendte den inn til service for og få ny, men jeg gadd ikke og vente så jeg kjøpte en  ny til 1999kr.

dette hadde aldri skjedd med PS3

7701464[/snapback]

 

Det å bla opp et par høvdinger fordi du ikke ønsker å vente på at konsollen blir reparert teller ikke mye positivt for min del. At du klarer å vri det at maskinen din gikk i stykker, og at de brukte så lang tid på å fikse den at du heller kjøpte en ny, til en positiv ting er mer enn jeg forstår. Personlig gjør dette at jeg blir mer skeptisk til X360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
f.eks, jeg hadde en xbox 360 som gikk føyken, jeg sendte den inn til service for og få ny, men jeg gadd ikke og vente så jeg kjøpte en  ny til 1999kr.

dette hadde aldri skjedd med PS3

7701464[/snapback]

 

Det å bla opp et par høvdinger fordi du ikke ønsker å vente på at konsollen blir reparert teller ikke mye positivt for min del. At du klarer å vri det at maskinen din gikk i stykker, og at de brukte så lang tid på å fikse den at du heller kjøpte en ny, til en positiv ting er mer enn jeg forstår. Personlig gjør dette at jeg blir mer skeptisk til X360.

7701641[/snapback]

 

joda men det jeg mente med det er at den er billig nok til og gjøre en sånn ting

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva PS2 kostet da den ble lansert?

7700008[/snapback]

Jeg betalte 4600,- for min og fikk den utlevert 23 November 2000. (dagen før lansering!!)

7700605[/snapback]

 

Om vi benytter konsumprisindeksen, får vi følgende tall:

Resultat av utregning

 

4600 kr. i november 2000 tilsvarte 5103.93 kr. i desember 2006.

Dette tilsvarer en prisstigning fra november 2000 til desember 2006 på 11.0 prosent.

 

Merk!

Beregningene viser utviklingen i kroneverdien når en tar utgangspunkt i konsumprisindeksen. Beregningene viser ikke hva enkeltvarer bør eller skal koste når prisen reguleres med konsumprisindeksen.

Kilde: Statistisk sentralbyrå

 

Det betyr rett og slett at den kommende PS3 60GB som er annonsert til 5495,- hos Komplett er knappe 400 kroner dyrere enn hva PS2 var ved lansering..

 

Forferdelig dyr ikke sant? ;) Trodde ikke det..

7701006[/snapback]

 

Nå ble jeg skikkelig overrasket :D Ante ikke at den var så dyr. Da er jo ikke PS3 så mye dyrere..

Lenke til kommentar

Takk! Vi trengte en slik informasjonsinnlegg ang PS2 sin pris. Så nå syns jeg alle kan slutte å si at PS3 skal være så forferdelig dyrt. Det koster cash, ok, la gå :D

 

Tenkte jeg kunne poste fra konsoll - diskusjoner at norge kommer til å få 45,000 PS3. Kilden skal visstnok være fra Sony selv :)

Lenke til kommentar
Takk! Vi trengte en slik informasjonsinnlegg ang PS2 sin pris. Så nå syns jeg alle kan slutte å si at PS3 skal være så forferdelig dyrt. Det koster cash, ok, la gå :D

 

Tenkte jeg kunne poste fra konsoll - diskusjoner at norge kommer til å få 45,000 PS3. Kilden skal visstnok være fra Sony selv :)

7717893[/snapback]

Fikk du ikke med deg at jeg og mala bare tullet med de talla? Ingen som vet hvor mange som kommer til europa, og heller ingen som vet hvor mange som kommer til norge. Vi vet kanskje mer i slutten at januar.

Lenke til kommentar

Best for Sony at vi får nok maskiner til Norge. De har jo god tid på seg nå til å ihvertfall få sendt 2 mill til EU lanseringa. Skal stelle meg utafor Elkjip rundt åpningstider, regner med det går greit å få tak i en uten problemer. 2. desember 05 dro jeg til elkjip 10 min før åpningstid og klarte å få tak i en X360 premium uten problemer. Så regner med dette skal gå bra med PS3 også. :) Tror og håper at Elkjip selger den for 4999kr.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar
Best for Sony at vi får nok maskiner til Norge. De har jo god tid på seg nå til å ihvertfall få sendt 2 mill til EU lanseringa. Skal stelle meg utafor Elkjip rundt åpningstider, regner med det går greit å få tak i en uten problemer. 2. desember 05 dro jeg til elkjip 10 min før åpningstid og klarte å få tak i en X360 premium uten problemer. Så regner med dette skal gå bra med PS3 også. :)  Tror og håper at Elkjip selger den for 4999kr.

7719383[/snapback]

 

 

Da er vi 2 :thumbup:

Uansett pris, det blir en ps3 her :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ett lite spørsmål som sikkert flere lurer på. Går det ann å lage både en amerikansk og en japansk konto på PS3. Veit jo at det er forskjellige release-datoer på demoer og tilbehør i de foskjellige verdensdelene... Har an amerikansk konto selv.. Skulle gjerne hatt en japansk konto også.. Er vel egentlig mer stuff der :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...