Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes den informasjonen som man kan lese her ikke var så bra. Mye er basert på rykter sammenligningen med FLOPS er som Mistapi siterer, bare tull. Denne informasjonstråden forteller den menige mann at PS3 er dobbelt så rask som 360, eller dobbelt så bra.

Skal den fortsette å være den offisielle PS3-tråd bør den oppgraderes syntes jeg, for den er misvisende.

Forresten, er jeg heldig får jeg kanskje teste en PS3 om ca. 1 mnd.

Lenke til kommentar
Bra innlegg...

Skulle akkurat til å påpeke det selv, de tallene der har liten verdi slik de står. PS3 har en suveren teoretisk ytelsesfordel over 360, men er til gjengjeld en langt mer kompleks arkitektur å kode for. Det vil ta en del spill før utviklerene greier å utnytte disse kreftene, og hovedforskjellen tror jeg ligger i grafikkkortet, og ikke prosessoren.

Lenke til kommentar

Har dere tenkt til å forhåndsbestille konsollen? Jeg har lyst til det. Noen som vet, ut i fra erfaring fra launch av 360 eller tidligere konsoller, hvem som kommer til å ha den beste prisen? Ser at jeg kan forhåndsbestille fra cdon.com, men jeg ser at de ligger litt over andre når det gjelder priser på ande ting.

Lenke til kommentar

Elkjøp og lefdal overrasket ved 360-launchen og kjørte priser solid under markedspris.

Selv hadde jeg en 360 på Spiderman bestilt og betalt depositum på, men jeg valgte å stille meg i Elkjøp-kø da den var markert billigere der.

Så jeg endte opp med å kjøpe hos Elkjøp, og avlyste min bestilling hos Spiderman.

Tror nok Elkjøp/Lefdal vil kunne finne på det samme ved PS3-launch.

Lenke til kommentar
Noen som aner noe om divx/xvid og streaming muligheter som vil komme på PS3?

Finner tragisk lite info om sånt på nettet..

6668468[/snapback]

Dersom Sony holder Linux/Homebrew lovnadene, skulle vel det komme temmelig kjapt.

Om vi ser litt på eks. PSP, spilte jo den kun av video fra kortet originalt. Men med homebrew streamer den trådløst uten problemer.

Håper de gir mulighet for å koble opp i hjemmenettverk og mounte foldere for så å streame derfra.. Det hadde vært snadder.. Men jeg ville ikke regne med noe out of the box.

Jeg liker ikke det MS driver på med og pusher XP mediacenter edition på folk for å kunne streame. :nei:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke det MS driver på med og pusher XP mediacenter edition på folk for å kunne streame. :nei:

6668498[/snapback]

Enig der, og divx/xvid med tap av kvalitet og en pc som må arbeide med reencoding konstant for at det skal gå.

Hovedgrunnen til at jeg tviholder på den modifiserte xboxen min som mediacenter og håper på at PS3 gir bedre muligheter..

Lenke til kommentar

Mtk på at Sony eier halve Hollywood og er veldig glad i sikkerhetssperrer av ymse slag, blir jeg veldig overrasket om PS3 viser seg å være alle piratkopierers drøm. Kan man streame favorittformatene som brukes i piratverdenen uten problemer og Sony planlegger å selge 100 mill. konsoller kommer dvd/hd-dvd/BR/-lovlig nedlasting-markedet til å falle drastisk og Sony sine eiendeler i underholdningbransjen vil tape masse penger. Så dumme kan ikke Sony være.

Men seff, som alle andre håper jeg jo at Sony er så dumme.

Lenke til kommentar
Mtk på at Sony eier halve Hollywood og er veldig glad i sikkerhetssperrer av ymse slag, blir jeg veldig overrasket om PS3 viser seg å være alle piratkopierers drøm. Kan man streame favorittformatene som brukes i piratverdenen uten problemer og Sony planlegger å selge 100 mill. konsoller kommer dvd/hd-dvd/BR/-lovlig nedlasting-markedet til å falle drastisk og Sony sine eiendeler i underholdningbransjen vil tape masse penger. Så dumme kan ikke Sony være.

Men seff, som alle andre håper jeg jo at Sony er så dumme.

6670837[/snapback]

Piratkopiererne får spilt av 'greiene' sine uansett. Om det er på en Sony maskin eller en hvilken som helst PC, laptop eller mediacenter er da egentlig det samme for forbrukeren. Å spille filmene av får de til samme om Sony gjør som MS og tvinger de til å kjøpe XP mediacenter, eller om de svir de over på en CD/DVD og spiller de av på en Sony DVD spiller.

Sony påstår at de skal ligge til rette for et åpent utviklermiljø gjennom preinstallert Linux. Det åpner for en masse muligheter. De ga forøvrig ut et Linux kit til PS2 også, så det er ikke så fantastisk i og for seg. Jeg kan ikke se at de kan legge til rette for et åpent utviklermiljø for så å eventuelt 'sperre' diverse muligheter i Linux som gjør at du ikke får tilgang til å mounte foldere fra en server og ha tilgang til innhold som ligger der.

At Sony kommer til å ha muligheter for det i 'dashboardet' sitt er nok muligens ikke så aktuelt, -dersom de ikke ønsker å lage et poeng av det. Men om de ønsker å være bedre enn MS på ett enkelt punkt, så er det mye å vinne på det. Tror nok de fleste 360 eiere er snurt på at de ikke får streamet uten XP mediacenter.

Nå har Sony forsøkt så godt de kan da med sikkerhet og slikt, uten noen større suksess enn andre i businessen. Men Sony må da også forstå at de tåler ikke allverden mer med dårlig publisitet.

Sony er forøvrig klar over at folk ønsker å streame video, og har hatt kundeundersøkelser for PSP som verifiserer akkurat dette. Det er nok aktuelt hos Sony vil jeg tro etter som de spør etter det.. Skal se om ikke jeg finner en kilde til denne undersøkelsen.. :)

Lenke til kommentar

Forresten, er jeg heldig får jeg kanskje teste en PS3 om ca. 1 mnd.

6666920[/snapback]

Tøft! Teste via jobb eller bekjente? :D

Du får kommen med en liten stemningrapport når den tid kommer. Blir spennende å se hva de har av demo titler. Fint om du klarer å finne ut noe om støynivået på boksen.

Mange av oss gamere har etterhert fått familie og må spille når den bedre halvdel leser aviser eller bøker i samme stue. Greit å ha konsoll som ikke bråker som en støvsuger....

Lenke til kommentar
ettersom mange oppererer med veldig høy pris, opptil 6999,- på mpx.no, tror jeg muligens jeg forhåndsbestiller en fra CDon.com. :) Gleder meg fryktelig, selvom det er en liten stund til da :(

6667584[/snapback]

eg sendte mail til mpx.no angående den høye prisen, de sa at det var en fiksjonel pris dei har satt opp siden pris ikkje er bestemt enda, det ville senke den til markedsverdi når pris bli bestemt. så det er sikkert like trygt og bestille der som CDON.com, og på mpx.no slipper du den dvd greia så du må registrere deg på ps3.no og masse tullball..

Lenke til kommentar
Double Agent kommer ikke til PS3. Kun til 360 av neste generasjonskonsoller  :whistle:

6665805[/snapback]

Fjernet det, siden det ennå ikke er annonsert av Ubisoft.

Er ikke noe eksklusiv-deal på det spillet, siden det er allerede er annonsert på PS2, PSP, PC og en drøss av Nintendo-bokser, så tror jeg at PS3 og Wii versjonene blir vist på Leipzig eller Tokyo, når de nærmer seg markedet.

I verste tilfelle har Microsoft har betalt Ubisoft for å unngå å lage PS3, og Wii-versjon, tror ikke det er vanlig. :-/

Grei tråd, men du brude kanskje ta med lanseringstitlene til PS3.

6670881[/snapback]

Står lenger ned i tråden, de fleste av de som står November i parentes er planlagt launch-titler.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Sony er forøvrig klar over at folk ønsker å streame video, og har hatt kundeundersøkelser for PSP som verifiserer akkurat dette. Det er nok aktuelt hos Sony vil jeg tro etter som de spør etter det.. Skal se om ikke jeg finner en kilde til denne undersøkelsen..  :)

6671039[/snapback]

Umm, jeg var nok ikke helt presis i min forrige uttalelse der.. User surveyen fra Sony gikk på mulighet for å bruke PS3 som location free base for PSP.

Undersøkelsens spørsmål ser du her:

Link

Lenke til kommentar

MASKINKRAFTEN: PS3 har en 3,2 GHz Cell-prossessor, med syv uavhengige kjerner på 3,2 GHz hver.

6664021[/snapback]

Cell prosessoren har ikke 7 kjerner. Den har syv SPE. (Synergistic Processing Elements)

Det er en PowerPC basert CPU med 3,2 GHz som vil stå i PS3. Men med 8 SPE's - der 1 av de er for redundans.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...