Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det ikke noe med at X360 har mere mellomminne eller noe slikt da? Har sett litt snakk om det på forumet. Selv om Cell har mere krutt en PowerPC, så hadde PowerPC fordel over et eller annet.

Birger :)

6969585[/snapback]

cell sine PPU's har 258kb cache mens sjølve cellen har 512kb med chache, mens PowerPc CPU'ene til 360 har 1mb l2 cache på sin CPU.. det er dobbelt så masse som ps3 noe som kan komme til nytte i AI, men noe stort forsprang er det kansje ikkje siden ps3 har 7 PPU's mot 360 sine tre kjerner.

Lenke til kommentar
Noen som har sett "White Knight Story"? Ser sinnsykt bra ut. :dribble:

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=3241

6969741[/snapback]

Syns faktis den tittelen ser utrolig bra ut. Fantastiske animasjoner, men siden det er RPG med møkka kampsystem så er det ein dødfødt sak for min del.

6970380[/snapback]

Likte kampsystemet jeg da. Synes dette virker bedre enn f.eks Final Fantasy`s kampsystem. :) Men hver sin smak. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har sett "White Knight Story"? Ser sinnsykt bra ut. :dribble:

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=3241

6969741[/snapback]

Syns faktis den tittelen ser utrolig bra ut. Fantastiske animasjoner, men siden det er RPG med møkka kampsystem så er det ein dødfødt sak for min del.

6970380[/snapback]

Likte kampsystemet jeg da. Synes dette virker bedre enn f.eks Final Fantasy`s kampsystem. :) Men hver sin smak. :thumbup:

6970502[/snapback]

Veldig enig, smaken er som rævskjegget- krøllete eller ei.

Men så raskt eg ser turn-based kampsystem så evakuerer eg bygget som om mannen med ljåen sjøl skulle stått der.

Lenke til kommentar
bare for og si det...den er faktisk støyfri..:D

6985551[/snapback]

:ohmy: Wow, det hadde eg faktisk ikkje trudd dei skulle få til. Med tanke på at maskinvara er sopass heftig, og at PSU-en er integrert, er ikkje dette anna en svært imponerande.

Får lese testen etter middag. :)

Kay

Lenke til kommentar
dette er ein informasjonstråd om ps3..

ikke en "du er en fanboy, ikkje eg" tråd..

6986040[/snapback]

Kva er det eg ser. Eit fornuftig innlegg midt i all galskapen. Hmm, dette må vere ein draum.

Jaja. Ymse innlegg er fjerna. Som sagt tidlegare er dette ein informasjonstråd. Genrell diskusjon og syting kan dykk ta ein annan plass (eg anbefaler at dykk legg dykk under senga og skriv på eit A4 ark).

Sånn, då kan vi kanskje gå tilbake til topic. Det er og fint om trådstartar kan oppdatere første post med ny dato og andre nyhende som er aktulle. :)

Lenke til kommentar
Har det ikke noe med at X360 har mere mellomminne eller noe slikt da? Har sett litt snakk om det på forumet. Selv om Cell har mere krutt en PowerPC, så hadde PowerPC fordel over et eller annet.

Birger :)

6969585[/snapback]

cell sine PPU's har 258kb cache mens sjølve cellen har 512kb med chache, mens PowerPc CPU'ene til 360 har 1mb l2 cache på sin CPU.. det er dobbelt så masse som ps3 noe som kan komme til nytte i AI, men noe stort forsprang er det kansje ikkje siden ps3 har 7 PPU's mot 360 sine tre kjerner.

6970466[/snapback]

Dette er berre feil ;) .

PPU`en til Cell har 512kb cache, mens 360 har 1Mb cache som må fordelast på alle dei tre kjernene, noko som er ein enorm flaskehals. Kvar av SPU`ane på Cell har 256kb lokalt minne, altså 256 ganger 7 i tillegg til 512kb mellom cachen.

Mellomminnet til 360 er ikkje noko å skryte av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...