Gå til innhold

Varer med posten

Anbefalte innlegg

Postens system for sending av varer er jo helt på steinaldernivå,jeg venter på en pakke som var sortert ved postens sorteringssentral i Oslo fredag kl 1200 men da den ikke er reg vidre ringte jeg og spurte svaret var att den nok ikke ble vidresendt før mandag ettermiddag det var jo helg.Hva slags servise er dette en vare som er ferdig sortert på fredag bør da vittelig sendes ut i systemet samme dag da transporten går i helgene også,dette resulterer i att jeg ikke har varen før på torsdag nesten 3 døgn senere enn nødvendig.Håper virkelig det kan bli konkuranse på dette området også det trengst.Hadde jeg bladd opp med 200,-kr ekstra til dem hadde jeg hatt pakken på lørdag,er det kun kr og ører det dreier seg om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er konkurranse på dette området. Linjegods og NorCargo(pakketrans) er to aktører som tilbyr pakketransport, det finnes flere.

Grunnen til at mange velger posten er fordi de har et distribusjonsnett som dekker hele landet. Samt at de tilbyr alle tjenester fra brevpost til pallelast.

Går ut ifra at det er servicepakker dette dreier seg om. Da er normal framsendingstid fra 1-5 arbeidsdager. Dette tror jeg er garantert slik at portorefusjon vil være aktuellt hvis det ikke overholdes.

Når det gjelder opppdatering av sorteringsinformasjon på nettet er det mye informasjon som skal ut på ettermiddagen. Det er som regel da at en stor del av innlevert pakkepost sorteres. Vil tro at det er en del av årsaken til at det kan ta litt tid før ting oppdateres.

PS. Jobber kun deltid i posten, samtidig som jeg studerer informatikk på Universitetet i Tromsø. Jeg har m.a.o. ikke kongekontroll på hvordan ting fungerer i posten, så det er en viss mulighet for at noe av informasjonen ikke stemmer. :smile:

[ endret av Orjanp den 2002-10-23 09:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...