DE1 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Heisann! Har jeg lov til å lage en t-skjorte med følgene (egenlaget) logo? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hva er det den etterligner? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det er ikke lov, men tror neppe noen bryr seg... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Puma-logoen ja.. Som for øvrig ser slik ut for de som ikke veit det. Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 ifølge åndsverkloven har du vell ikke lov. men er vell ingen som kommer til å reagere på det hvis du ikke masseproduserer det:P Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har allerede sett "Tuna" og en til jeg ikke husker hva var. Tror neppe FBI kommer på døra. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Nei, nei.. Blir bare t-skjorter jeg selv går med Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvem sier dette ikke er lov, og hvorfor ? Kjente ikke igjen logoen før jeg fikk se puma-logoen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Parodi er vel en del av de fleste lands Fair use del av Copyright (og tilsvarende). Jeg har vanskelig for å tro at din bruk av en slik logo vil være i strid med noen lov, men bruken er som du kan lese om i linken veldig viktig for å vurdere om det er lov eller ikke.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Hvem sier dette ikke er lov, og hvorfor ? Kjente ikke igjen logoen før jeg fikk se puma-logoen. 6664253[/snapback] Bruker PUMA-fonten da.. Parodi er vel en del av de fleste lands Fair use del av Copyright (og tilsvarende). Jeg har vanskelig for å tro at din bruk av en slik logo vil være i strid med noen lov, men bruken er som du kan lese om i linken veldig viktig for å vurdere om det er lov eller ikke.. 6664291[/snapback] Ja, to-tre t-skjorter skulle vel ikke skade tenker jeg Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Parodi er vel en del av de fleste lands Fair use del av Copyright (og tilsvarende). 6664291[/snapback] Vi har ikke «fair use» i Norge og svært lite som svarer til det. Nå kjenner jeg ikke regelverket så godt ellers, men jeg vil tro lover blir litt ubetydelige i slike sammenhenger, så lenge logoparodien ikke er til kommersiell bruk. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Ser at du ikke bare bruker vectors. Gjør det! Blir mye finere når du får det på trykk! Dessuten tror jeg ingen vil saksøke deg for dette. Kul logo da! Virkelig bra påfunn! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Hva er vectors? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics Streker, linjer og former er ikke tegnet av pixler men av mattematiske vektorer. Det betyr at ingenting har absolutt størrelse og du kan skalere til hvilken som helst størrelse uten at kanter blir hakkete eller at du må interpolere de. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Hm.. det veit jeg ikke hvordan jeg lager.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Stemmer det. Alle fonter er også vektorer. Du har kanskje lagt merke til at skrift og bokstaver aldri har synlige kanter uansett hvor store bokstavene er? Samme greia. Bruker du Adobe Photoshop, Illustrator eller noe tilsvarende så kan du lage vektorer. Edit: Hvilket program har du brukt til å lage logoen da? Edit2: Med Macromedia Flash er det enkelt å importere bitmap bilder for å så få programmet til å gjenkjenne kantene osv ut fra visse kriterier. Så får man resultatet i vektors. Genialt. Men har desverre ikke Flash installert på maskinen her, eller har jeg kunnet gjort det for deg! Endret 13. august 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Bruker Adobe Photoshop CS Lenke til kommentar
johnj Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Det finnes jo allerede slike Puma-parodiskjorter med i alle fall "Tuna" og "Pudel", så noe av originaliteten er kanskje borte? Men for all del, go for it. Om du lager via f.eks. YourStuff er det retningslinjer for hva du kan ha som motiv med tanke på copyright og denslags, men printer du ut selv og stryker på er mulighetene uendelige. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Stemmer det. Alle fonter er også vektorer. Du har kanskje lagt merke til at skrift og bokstaver aldri har synlige kanter uansett hvor store bokstavene er? Samme greia. Bruker du Adobe Photoshop, Illustrator eller noe tilsvarende så kan du lage vektorer. Edit: Hvilket program har du brukt til å lage logoen da? Edit2: Med Macromedia Flash er det enkelt å importere bitmap bilder for å så få programmet til å gjenkjenne kantene osv ut fra visse kriterier. Så får man resultatet i vektors. Genialt. Men har desverre ikke Flash installert på maskinen her, eller har jeg kunnet gjort det for deg! 6665358[/snapback] Photoshop er pikselbasert, ikke vektorbasert. Vektor er matematiske utregninger som viser formen på det du tegner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå