glx-rider Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei! Deler nå internett med naboen til jeg får levert bredbånd, og vi har funnet ut at det er fint å være på samme nettverk med tanke på spilling sammen med xbox og pc. Det jeg lurte på er hva kan vi gjøre når vi får hver vår internettlinje, men fremdeles vil være koblet i nettverk? Er dette mulig å få til, eller blir en nødt til å dra ut kabelen av nettkontakta når vi skal linke? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Er det rekkehus? Hvis ikke, så kan Hamachi funke Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Tenkte på at xbox 360 min og hans også skal være på nettverket hele tida, men helst til hver sin internett. I tillegg til pcene også selvsagt. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Som tommy_89 sier, fungerer dette greit hvis man har to nettverkskort; ett til lokalnettverket og et til det eksterne (internett). Xbox har jeg ikke erfaring med. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Det dere evnt. kunne ha gjort, var å koble netteverkene i husene sammen. Så sette alle pc'ene og xboxene i samme subnet med faste ip-adresser. Det samme gjelder routere. Skru av DHCP-funksjonene og sett de interne ip-adressene i det samme subnettet. F. eks. router 1 har ip xxx.xxx.xxx.1 og router 2 har xxx.xxx.xxx.100. Så setter du opp pcene ved fast ip-adresse. De pcene som er i samme hus med router 1, setter du default gateway til xxx.xxx.xxx.1, og det samme prinsippet på de andre maskinene i det andre huset, bare at du velger xxx.xxx.xxx.100. Dette har jeg ikke prøvd selv, men jeg er ganske sikker på at det går. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 eller, du og kompisen din kan gå sammen og spleise på største linja, også bruke den sammen.. blir jo billigere og grommere.. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Eller dere kan bruke hamachi. Nice for å skape lokalnettverk over internett... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Kan jo også koste på seg denne SMC Routeren. Omtale i hardware.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå