Gå til innhold

MSI K8NGM2-FID hovedkort, erfaringer?

GLOCK05

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier!

Er det noen som har i bruk dette micro-atx hovedkortet fra MSI og har noen erfaringer å dele. ( MSI K8NGM2-FID )

Jeg erfarer at det ikke vil rapportere temperaturer etc i de forskjellige måleprogrammene.

Everest bl.a. fungerer dårlig. Dette prog. vil hverken vise temp, viftehastighet eller raminfo.

Jeg har oppgradert til siste Bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hurtig svar Olebrumm71, har du selv dette kortet?

Denne tråden skal leses nøye gjennom.

Er det noen andre som har personlig erfaring med kortet?

6665317[/snapback]

Har ikke selv dette kortet, men jeg vurderer sterkt å kjøpe det ifbm med oppgradering av min nåværende maskin.

Jeg er fremdeles i tenkeboksen om jeg skal gå for S939 + MSI K8NGM2-FID eller velge AM2 + MSI K9NGM2-FID (krever dog at jeg må kjøpe DDR2-minne- slik at jeg ikke får gjenbrukt DDR-minnet jeg har idag ). K9NGM2-FID er jo som de fleste AM2-kort dog såpass nytt at det er begrenset med erfaringer fra andre å høste av. Noen ganger kan det jo være greit å gå for velutprøvde komponenter. S939 er sånn sett en mer velutprøvd plattform og MSI K8NGM2-FID kortet får stort sett meget positive omtaler, ikke minst nå etter at det tydeligvis har kommet stadig forbedrede BIOS-versjoner som har fått ryddet unna de fleste barnesykdommene.

Apropos temperatur-avlesninger på MSI K8NGM2-FID så mener jeg å ha lest at man må benytte programvaren som følger med på MSI-CDen til dette (husker ikke navnet på programmet )

Lenke til kommentar

Det er ikke stor forskjell på K8NGM2 og K9NGM2, da det er samme brikkesett. Eneste forskjell er AM2 sokkelen og ddr2 minne. Det medfører en minimal ytelses forbedring, men ikke noe mer. Har litt av samme situasjon som Olebrumm71, da jeg har både en 939 cpu og brukbart minne er det jo litt kjipt og bytte ut dette for å kjøpe nytt hk. På en annen side vil jo det være et mer fremtidsrettet system med AM2 og ddr2.

Programmet som overvåker temp ol. heter PC Alert 4. Helt greit program uten fancye funksjoner.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har personlig erfaring med kortet?

Hadde kortet til nylig, var godt fornøyd - Installasjoner gikk rett inn, det feila ikke på noen oppdateringer (tok BIOS først).

Prøvde flere skjermkort uten plunder. Twinmos, no-name og Corsair RAM og flere sata hdd'er ble testa pluss moderat overklokking, ingen problem. Kjørte ikke benchmarks... - På meg virka det som et raskt og meget stødig kort, bra muligheter i bios og et pluss for utstyr - anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...