Ratatos Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hey, Min pc fungerte veldig fint, så slo eg den av og la meg. Dagen etter når eg prøvde og gå på internett så fungerte det ikkje. Det står at TP kabelen er i, men får 0 kontakt. Faren min sin internett fungerer utmerket, og står på samme ruter. Dette har eg prøvd: Bytte tp kabel, prøvd andre porter i ruteren, restartet pcen, restartet ruteren, reinstallert nettverks drivere. Når eg trykker på nettverksikonet, og tar reparere så kommer denne meldinga: "Windows could not finish repairing the problem because the following action cannot be completed: Renewing your IP-Adresse" Når eg prøver ipconfig /renew så kommer denne meldinga: "An error occurred while renewing interface Local Area Network 3. Unable to contact your DHCP server. Request has timed out." DHCP serveren i ruteren bør fungere siden faren min sin pc har ingen problem. Eg har ikkje peiling over kva eg skal gjere, og trenger hjelp Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har du valgt motta ip-adresse automatisk i TCP/IP instillingane? Prøv å skru av eventuelle brannmurar. Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Motta IP-Adresse automatisk har eg på i tcp/ip instillingene. All brannmur er av. Eg har alltid hatt Motta automatisk og det har alltid fungert, og det fungerer nå på faren min sin pc. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kanskje nettverskortet har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Har 2 stk, ingen av dei fungerer. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Sitter her faktisk med samme problemet ? Det virker som ikke DHCP tjenesten klarer å starte automatisk. Har to maskiner på nettverket, den ene fungerer helt fint, men den andre har jeg dette problemet på. Har tidligere vært i veldig mange nettverk med min maskin. Bl.a. med VPN. Har avinstallert alt nå, men det virker som det ligger masse rusk og rask igjen. Er det en måte å finne ut om det ligger mye rart rundt og i tilfelle få fjernet det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå