Singh tha king Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Jeg har en gammel pc med 300/305watt PSU Intel Pentium 4 2x256Mb minne fra Samsung 19" Skjerm 2xmus tastatur 2x160GB HDD DVD-brenner x 2 Minnekort leser Diskettstasjon Jeg vurder å oppgrader til 2048 MB ram, men vil PSU'en holde tru? Trekker RAM mye strøm? ---- > HER <------- er hvilke minnebrikker jeg vurderer å kjøpe. Blir nok i morgen. Takk for svar! EDIT: Vil systemet utnytte 2048 Mb ram? Eller skal jeg bare gå for 1x1024MB ram, 2x512MB ram. Endret 12. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Patz Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) En brikke trekker vel normalt aldri mer enn 10W, størrelsen på brikken skal ikke ha noe å si. Endret 12. august 2006 av Patz Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 takk skal du ha! Da vet jeg det! Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 En brikke trekker vel normalt aldri mer enn 10W, størrelsen på brikken skal ikke ha noe å si. 6662962[/snapback] Antallet aktive minnerader, og deres lengde, har definitivt betydning for strømforbruket. Enhver rad som inneholder data vil være del av refresh-syklusen, og innholdet vil forsterkes/oppfriskes minimum hvert 64 millisekund. Dette er et viktig bidrag til minnets strømforbruk, som varierer med brikkens størrelse, og hvor stor del av minnet som er i bruk. Når det er sagt kan ikke minnet regnes som noen strømsluker. Spesielt prosessor og skjermkort vil normalt bruke mye mer, og det er sjelden nødvendig å ta minnet med i betraktningen når man skal tilpasse strømforsyningen. Da vil det være snakk om ganske små nyanser, og det kan jo alltid være greit å ha et visst overskudd. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 takker! Vet du/dere om systemet mitt trenger/klarer å utnytte 2GB RAM? Eller skal jeg gå for 1GB RAM? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvorvidt systemet vil klare å utnytte 2GB kommer mest an på hvilke spill/programmer du bruker. Hvis du har en gammel maskin tror jeg ikke 2GB i seg selv vil gjøre underverker. Å kjøpe dobbelt opp av de brikkene du har kan vel være et greit alternativ inntil du skifter ut hele maskinen. Da vil du jo neppe kjøpe DDR1 uansett, så jeg ville ihvertfall ikke ha flesket til med 2GB til din nåværende maskin. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Saken er at denne maskinen skal brukes ca. 2år fram over. Mens jeg kommer til å kjøpe en bærbar til meg selv om 6/8måneder kanskje før. Så dette vil bli en familie PC, ikke spill..mer MSN, skrive dokumenter, 123spill osv. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe Vista for maskinen, da burde jeg kanskje ha 2GB med minne? eller holder det med 1? Kan maskinen kjøre Vista i det hele tatt tru... sry for at jeg spørr så mye spm. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Inntil videre mener jeg at 1GB vil være helt tilstrekkelig for en familie-PC. Under Vista kan nok 1GB bli knapt, men det er jo vanskelig å vite sikkert. Tiden vil vise... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) tror jeg bare går for 2GB, kjøper jeg siden må jeg betaler 100+ i porto Bestiller denne i kveld: https://prisguiden.no/product.php?productId=45053 edit: ser at forskjellige minner har forskjellige volt instillinger. noen har 2,7, 2,6, 2,5 vil det si noe? Endret 13. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå