Gå til innhold

To referanser til samme fotnote (Word 2003/2007)

roac

Anbefalte innlegg

Vel, emnetittelen sier vel det meste, hvordan i all vide verden får man laget to referanser til samme fotnote i Word? Det kan f eks være snakk om en tabell over egenskaper ved et produkt, der man har en fotnote som heter "Enterprise Edition Only", og så vil jeg kunne ha flere henvisninger til den fotnoten i tabellen min. Jeg kunne selvfølgelig laget tallene og hele fotnoten manuelt, men det blir jo fort et mareritt når man skal redigere/vedlikeholde dokumentet. Håper noen har en god løsning på problemstillingen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett inn en kryssreferanse til den opprinnelige fotnoteindikatoren. Sett inn -> Referanse -> Kryssreferanse -> Referansetype: Fotnote og Sett inn referanse til: Fotnotenummer (formatert).

Eneste ulempe: Hvis dokumentet distribueres digitalt går du til den opprinnelige fotnotereferansen om du dobbeltklikker på kryssreferansen.

Lenke til kommentar
Sett inn en kryssreferanse til den opprinnelige fotnoteindikatoren. Sett inn -> Referanse -> Kryssreferanse -> Referansetype: Fotnote og Sett inn referanse til: Fotnotenummer (formatert).

Eneste ulempe: Hvis dokumentet distribueres digitalt går du til den opprinnelige fotnotereferansen om du dobbeltklikker på kryssreferansen.

6663728[/snapback]

Dokuementet skal distribueres som PDF, så det er ikke noe problem. Takker så mye for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...