Gå til innhold

Mitt trenings program

Anbefalte innlegg

Tror ikke vi er enige jeg. For å bygge muskler (volum) så er et høyt antall repetisjoner å foretrekke. Dette er allmenn kunnskap blant byggere. For å bli sterkere holder det med få repetisjoner. Du har sikkert lest om program som 5x5 o.l. for å bli sterkere. Det er veldig vanlig å inkludere øvelser med 20 - 30 repetisjoner i treningsøktene for å bygge muskelvev.

6666450[/snapback]

Altså, for det første så er det induviduelt hvor mange repetisjoner det er å foretrekke, men snakker vi om grunnprinsipp så er det Patience som har rett her. Hvis man skal trene for volum så burde man ha maks 12 reps, helst 6-8. Etter 12 reps per set så trener man nesten bare utholdenhet. For å trene styrke handler det om å løfte så tungt som mulig, helt ned til 1-3 reps.

Styrke: Lavt antall repetisjoner

Volum: Middels antall repetisjoner

Utholdenhet: Høyt antall repetisjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tenker du å trene Rygg, triceps, skuldre, bein og alle de andre viktige musklene da?

Du blir overhodet ikke sterk eller stor av å løfte 5Kg vekter på biceps. Dette vil kun gå på utholdenhet.

Det programmet du viser vil bare gjøre deg tynnere PGA fettforbrenning.

PS: Det er vel bare muskelnedbrytende å tøye ut rett etter styrke/volumtrening?

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Vel finner ikke ut helt hvordan jeg skal sette opp et splitt oppleg og hva jeg skal trene dag 1, dag 2 osv osv. må ha noe som kan brukes i hjemmet som 10kg 2 hånds vekt, 2 x 5 kg vekter. fant en side med mange bra trenings metoder http://www.iform.no/pub/art.php?id=532 . Men kan noen være snille å sette opp et oppleg med dag 1, dag 2 osv osv hva man skal trene og hvilkene øvelser jeg burde ha med 10kg og 5kg vekter? har ikke benkpress så push ups isteden for benk press. Målet er mest å komme opp i vekt og få store sexy muskler.

Vile vært til stor hjelp hvis noen satt opp et OK opplegg med så mange sett som man skal ha osv osv...

Edit: Glemte å si at jeg vil ha et oppleg som lønner seg for muskler til kickboksing siden jeg har tenkt til å starte på det siden det er ganske morro.

Endret av DNA1
Lenke til kommentar

10 KG blir for lite i lengda. Skal du få framgang (muskelvekst) må du auke antal KG regelmessig. Men eit forslag til splitt kan vere dette:

Biceps og rygg.

Bein og skuldre.

Triceps og bryst.

Du kan trene det meste med manualar aleine. På følgande side kan du få ein oversikt over øvelser til dei forskjellige muskelgruppene (sjå under "Dumbbell" for øvelser med manual). http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

I lengda vil det nok løne seg å begynne på eit treningssenter. Der kan du få rettleiing frå ein instruktør.

Lenke til kommentar

Du klarer deg sikkert fint med dei eksisterande vektane fram til då. :) Eg meinte ikkje at du må trene på treningsenter for å få framgang. Det skader ikkje med eit visst grunnlag før du eventuelt startar der.

Men sjå igjennom dei forskjellige øvelsane som er på sida eg linka til. Så kan du prøve dei ut og finne nokon du likar for kvar muskelgruppe. Det er viktig at du trenar heile kroppen, ikkje bare deler av den.

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe vits med protein/karbohydrater pulver? Mamma er så skeptisk på det at det ikke er mulig og det er ganske dyrt. Gjør det STOR forskjel? Mamma er til og med skeptisk på den sunne maten, at man skal spise det samme hver dag osv.

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe vits med protein/karbohydrater pulver? Mamma er så skeptisk på det at det ikke er mulig og det er ganske dyrt. Gjør det STOR forskjel? Mamma er til og med skeptisk på den sunne maten, at man skal spise det samme hver dag osv.

6669221[/snapback]

du må jo ikke kjøpe protein pulver. fins jo masse proteiner i kylling (norsk kylling)

osv. ;)

jeg selv bruker protein pulver da :D

men det er ikke nødvendig da :)

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det med at Madla serverer "helf forferdelig mat" er noe pisspreik. maten vi får her er helt grei. man må være veldig bortskjemt hvis man synes den er forferdelig.

6667916[/snapback]

Haha. Du har vært inne i hva? 2 uker? De serverer alltid "ok" mat i begynnelsen. Hvilken tropp er du i siden du hevder at dere har fysisk fostring hver dag?

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe vits med protein/karbohydrater pulver? Mamma er så skeptisk på det at det ikke er mulig og det er ganske dyrt. Gjør det STOR forskjel?

6669221[/snapback]

Får du i deg nok protein gjennom vanleg kosthald treng du ikkje proteintilskot, men om du faktisk får i deg nok protein frå før er ein annan sak. Ellers er ikkje proteintilskot så dyrt sett i forhold til kva du må betale for å få i deg tilsvarande mengde med protein gjennom mat.

Mamma er til og med skeptisk på den sunne maten, at man skal spise det samme hver dag osv.

Sjølv om skal ete sunt, betyr ikkje dette at du må ha den same maten kvar dag. Det går ann å variere med sunn mat og.

Lenke til kommentar

Jaja... mange forslag for hvordan å få en muskeløs kropp, må si meg enig i det Patience sier om å få muskler... Mange repitisjoner fører bare til utholdenhet.

For dere som vil trene seriøst på en sunn og god måte, gå inn på t-nation og les... !!Don`t spread the word!!

Lenke til kommentar

Gidder ikke lage en ny post så bumper denne litt. . .

Har bestemt meg for at jeg skal trene for strand/løpemuskler isteden for store "bolemuskler". Hørt at man skal ha små reps med vekter, situps, pushups osv. Har hørt at f.eks med vekter skal du ta sån maks 12 reps hver gang. Mitt spørsmål er følgende: Er det da lurt og ha en tung vekt? Tenker på rundt 10-20kg 1hånds vekt.

edit: Vet jeg surrer litt mye med hva jeg vil men har bestemt meg nå... Tror jeg :hmm:

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Tror du har surra litt med en annen tråd jeg! :p Blir da ikke tatt i håndbak av den svakeste jenta i klassen, er du gal!(?) Mener å ha lest det i en annen tråd men er ikke sån her nei ...

6708601[/snapback]

Helvete :-) *på tide å legge seg ja*

6709301[/snapback]

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...