:utakt Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Fascinerende hvordan alle gruppene heter et eller annet fjollete dobbeltnavn og med en -s til slutt. Ole Ivars. Sven Ingvars. Lasse Stefans. Og dansband er for folk som vil ha bakgrunnsmusikk mens de støvsuger. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Danseband funker vel helt fint til det de er til for: At fortunge (og helst øltunge) 40-50-åringer skal ha noe å danse swing til. Det kan dog ikke brukes til noe som helst annet, da det er kjeeeeeedelig musikk. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg synes ærlig talt at dænsebænd er noe banale rare og litt skremmende greier til tider. men.. den derre sangen "træge trine" er faktisk litt kul! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg synes det er noe dritt som aldri burde være spillt. The guerilla front of Norway, called "Dænsebænd", are led by a nihilistic and mean-spirited creature whose name, whispered only in shushed awe, is Sputnik. He likes to wear cowboy-gear and is armed with a deadly audio-instrument (see Skrækkspellfæstival). The only weapon law-abiding citizens have against Sputnik is the traditional throwing of Turbojugend hats. This, however, is a controversial weapon, the deployment of which has not been sanctioned by international agreements. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Alle dænsefæns i Bergen og omegn må stille opp på Børs Cafe i Bergen onsdag den 23. klokka 17:00! Da spiller de smekre damene i Kinky Danielsson's opp til dans for "La Børs Cafe leve"-kampanjen. Helt gratis! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Alle dænsefæns i Bergen og omegn må stille opp på Børs Cafe i Bergen onsdag den 23. klokka 17:00! Da spiller de smekre damene i Kinky Danielsson's opp til dans for "La Børs Cafe leve"-kampanjen. Helt gratis! 6680294[/snapback] Glem det jeg sa om danseband, jeg tror jeg liker det nå :!: Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jag trudde englorna fanns bara, bara i himmeln'!" Lenke til kommentar
embark Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Dænsæbænd er noe jeg finner ganske komisk. Ufrivillig komisk, selv om det kanskje er en del selvironi inne i bildet. Det er også lite innovativt og det kommer sjelden noe som høres fresht ut, for å bruke et fresht uttrykk. Nei, det finnes annen musikk som kun er laget for at man skal kunne danse til den; og jeg lener meg heller mot hardstyle. Lenke til kommentar
rareben Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Totalt ubrukelig musikk. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det fins visse hederlige unntak, det er nå min mening. Men det meste er av laber kvalitet. Rap og skikkelig mainstream pop stiller i akkurat samme klassen spør du meg. Gammel Sven Ingvars har absolutt ting som er hørbart. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Totalt ubrukelig musikk. 6683050[/snapback] Ikke til dansing. Har ikke prøvd selv, men går utifra det.. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) møkkamusikk. 6669521[/snapback] Møkkamusikk. <3 That explains it all, eh? 6669590[/snapback] Snakker ikke bare om danseband men om all musikk generellt. Bare fordi jeg ikke synes noe om musikk betyr vel strengt tatt ikke at det er dårlig. Endret 17. august 2006 av Øssa Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hva syns du om danseband musikk!? Siden du spør.... Jeg synes det helt forferdelig grusomt. Noe av det værste som finnes innenfor organisert lyd. Melodiene er så kjedelige at det gjør vondt, lydbildet er det samme på alle sanger fra alle band. Det er EN sang fra dem som jeg kan høre på, og det er pga. humoren. "Nei så tjukk du har blitt". Den er tidig og morsom. Men utenom det så er det pure crap. Mener ikke å fornærme noen som liker dette. (Men spør du så får du svar. ) 6662747[/snapback] Om du stryker det om at en danseband sang faktiskt er bra, så støtter jeg denne! Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg kan ikke danse, men allikevel: Danseband får 5x fra meg. Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 En av få musikktyper jeg ikke fikser i det hele tatt. Dænsbænd finner man vel kun i skandinavia? Helt utrolig at folk lar seg rive med av slik musikk. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) kjedelig, ensformig, pensjonist pop. finnes selvfølgelig noen pensjonister som har "god" musikksmak og men virker som mange er helt gærne etter danseband.. Endret 18. august 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg synes danseband-musikk får sin rette behandling i pondus. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 6680294[/snapback] Eller... Det fins jo noen sanger som er bra da... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) For å være helt ærlig så er danseband langt i fra det verste som fins, etter min mening. Det er mye annen musikk jeg syns er verre. Men generelt sett har jeg et godt forhold til musikk og de fleste sjangere som er. Alle typer musikk har sine gode og dårlige deler. Helt greit at mange her inne ikke liker det, men jeg syns det vitner om en del trangsynte folk her inne når mange sier at de ikke skjønner hvorfor noen i det hele tatt liker denne musikken. Face it, det svinger av den, kanskje ikke for DEG, men for mange gjør det det. Dere som kritiserer, har dere noen gang sett et danseband live? Har dere vært på en dansefestival noen gang? Om ikke annet så skal det hvertfall ikke stå på sjarm og utstråling hos dansebandene. De lager liv, og viser en enorm spilleglede. Misforstå meg rett, danseband er ikke mitt førstevalg når det gjelder musikk å høre på. Men jeg vil gjerne påpeke at mange her er ganske trangsynte. Det er ikke sånn at jeg absolutt må slå av når det kommer danseband på radio eller tv. Jeg hører gjerne på det. Og det er IMO bedre enn dårlig techno/trance/hiphop. Endret 19. august 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Eneste positive med danseband musikk er at den klarer å gjøre kjedelige eldre damer til ville, kåte party chicks! Danskebåten hadde vært det samma uten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå