rønning Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei! Har litt problem med en pc..Når jeg slår på pcn kommer det to pip, etterfulgt av denne teksten: Strike F1 to continue, F2 to run setup(noe lignende i hvertfall) Dette er irriterende, og jeg vil ha det bort, men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det..Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Dersom meldingen er: "Primary hard disk drive X not found, Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility." så kan det vera ein instilling i BIOS som er feil, sjekk harddisk instillingane. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Nei det er ikke det...Det står ingen feilmelding foran, bare "strike F1 to continue......." Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Vanligvis holder det å trykke F2/del for setup og så velge "save and exit". Ved neste boot er da ofte meldingen borte. Når det gjelder de to pipene så er jo det feilmeldingen og du bør sikkert finne ut hva din BIOS heter og sjekke hva de to pipene betyr. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 hjalp ikke noe... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Tror nok oppdatering av biosen er tingen.. Et Intelsystem antar jeg ? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Maskinen er en dell latitude d505...Det er ikke min pc, så jeg vet ikke hvilken BIOS det er på den... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Gå inn på Bios, et eller annet sted finner du "Halt on:" Så velger du "disable" eller noe... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Gå inn på Bios, et eller annet sted finner du "Halt on:" Så velger du "disable" eller noe... 6663781[/snapback] Hmmm ! Dell har så fattige bioser at man har såvidt inn og ut taster der, ikke så mye mer, nei.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Fungerer batteriet, eller kjører den bare på adapter? Hvis batteriet er så dårlig at klokka blir resatt så kan det stoppe slik. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 batteriet fungerer perfekt Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Gå inn i bios og endre "Boot Post" innstilligen se om du meldingen forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå