alexkl Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Ja svindel.. Fått den mailen, akkurat den samme som du la inn her nå På 3 av mine annonser. Håper ingen går på den svindelen der..! Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 les dette. Interessant å lese faktisk! Nigeria scam Tidligere tittel på artikkelen var Nigeria Scam Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg ble kontaktet på samme måten da jeg la motorsykkelen min for salg. Er bare å holde seg unna. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Mener jeg så noe om dette på vg sin side en dag Men hvem er så dumme og går på dette? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Kan ikke bli sagt nok at man må holde seg unna dette. Det er så utrolig jævlig surt å bli lurt på denne måten, siden man ikke kan oppnå noe med å kontakte politiet. Husk på at det er snakk om en bande/forbund som driver på med dette og ikke bare "noen folk nerri Nigeria". Lenke til kommentar
Gnomeboy Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Hmm... Leste eilertsen sin link. Må si meg enig i at det er verdt en titt. Meget fasinerende å få det i klartekst. Har liksom hørt ordet Nigeria Svindel så ofte, men aldri fått en helt klar, konkret og skriftlig definisjon av begrepet. Vel en ting er sikkert, Nigeria svindlere får ikke en krone av meg Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Dette er definitivt svindel. Litt OT her, men siden vi er inne på falske kjøpere kan jeg advare folk om andre varianter av denne. En utlending henvender seg for å kjøpe ett objekt du har hatt liggende til salgs på nettet. De går gjerne på selgere som har hatt objektet liggende ute en stund, og som de håper er blitt passe "møre" og klare for salg. Så sender de en valutasjekk i posten, og ved et "uhell" skriver de denne for stor. Så ber de om at du refunderer det de har betalt for mye. Er man skikkelig uheldig sender man tilogmed varen til kjøper. Etter ett par uker får du beskjed fra banken din om at sjekken du leverte var falsk, og at de ikke vil godskrive kontoen din. Kjøper er borte, og du har allerede betalt han tilbake mellomlegget. Har du en bank som vet hva de driver med, bør du bli advart når du leverer sjekken. Men man skal være utrolig forsiktig med handel over landegrensene! Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Ikke hør på alle de andre her! Jeg tror faktisk at dette kan være en såkalt "Nigeria-svindel"! Hold deg unna, dette er bare lureri. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Ikke hør på alle de andre her! Jeg tror faktisk at dette kan være en såkalt "Nigeria-svindel"! Hold deg unna, dette er bare lureri. 6674291[/snapback] enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå