Gå til innhold

Svar på annonsene mine fra Engelskmenn?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette her hen. Så jeg kjører på her jeg. :)

I de siste dagene har jeg fått mail fra en engelsk dame og en engelsk mann. De har begge lyst til å kjøpe en laptop som jeg har liggende for salg på bruktmarkedet. Jeg har en sånn ekkel følelse av at det er noe humbug med disse to her.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen av dere andre kjenner til noe rundt dette? Kjenner dere til andre som har blitt kontaktet av en Mike Brown og en Mary Searfoss?

Jeg har så sinnsykt lite lyst til å ryke som offer i en svindelsak i regi av to analfabete engelskmenn. (De skriver ganske dårlig engelsk). :hmm:

Vet dette kan høres litt vel paranoid ut, men du vet når du har den der ekle følelsen av at ikke alt stemmer... Vel den følelsen er her :blush:

Hvis noen har noen inputs setter jeg stor pris på det.

Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og om de er britiske og skriver dårlig engelsk er det noe som ikke stemmer.

6662734[/snapback]

Nesj, gå på et engelsk/amerikansk forum, så ser du at de fleste skriver som noen nisser.

6662762[/snapback]

Ok, rettelse: Om de er britiske og utdannede så er det noe som ikke stemmer. ;)

Forøvrig synes jeg det er suspekt at noen ifra England ønsker å kjøpe en brukt laptop ifra Norge med norsk tegnsett og programvare. Jeg tviler sterkt på at laptoper er mye dyrere der enn her, og det ligger nok noen tusen ute til salgs i England også.

Lenke til kommentar

Hold deg unna. Har i allefall vært borti en frrue ved navn Mary, som har vært interessert i to ting jeg har annonsert på bruktmarkedet. Varene skulle jeg sende til hennes sønn i Nigeria, og pengene skulle en mann komme med på døra :hrm:

Lenke til kommentar
Heisann.

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette her hen. Så jeg kjører på her jeg. :)

I de siste dagene har jeg fått mail fra en engelsk dame og en engelsk mann. De har begge lyst til å kjøpe en laptop som jeg har liggende for salg på bruktmarkedet. Jeg har en sånn ekkel følelse av at det er noe humbug med disse to her.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen av dere andre kjenner til noe rundt dette? Kjenner dere til andre som har blitt kontaktet av en Mike Brown og en Mary Searfoss?

Jeg har så sinnsykt lite lyst til å ryke som offer i en svindelsak i regi av to analfabete engelskmenn. (De skriver ganske dårlig engelsk).  :hmm:

Vet dette kan høres litt vel paranoid ut, men du vet når du har den der ekle følelsen av at ikke alt stemmer... Vel den følelsen er her  :blush:

Hvis noen har noen inputs setter jeg stor pris på det.

Mvh Øyvind.

6662439[/snapback]

Dette er nok en "Nigeria-svindel" ja. Hvis dem ber om informasjon om hvilken bank ,kontonummer osv. er dem ute etter å svindle deg.

Lenke til kommentar

nigeria svindel...

Jeg har også fått en sånn mail, etter at jeg la ut annonse på bm.no

Selv om jeg la ut annonse som "Kjøpes" så fikk jeg mail om hvor mye de skulle betale for den...

jaja... svarte like godt, f*ck you nigerian bit**es! die in hell!

Lurer på om jeg får noen nigerianere på døra...

Lenke til kommentar

Først og fremst, takker for alle svarene. Trode ikke det var så mange som ville svare på dette innlegget.

Jeg har sendt en mail til dem der jeg sa at jeg ikke ville sende til utlandet og at de rett og slett ikke fikk lov til å kjøpe varen. Dette fikk jeg til svar fra Mr. Mike Brown:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hello,

Thanks for the mail uou sent to me here, I am Mr Mike from UnitedKingdom, i want to buy this item for my daughter there in african for his project there,

Please i will need the total cost of the item plus shipment in Euro's to Nigeria,

And i will be paying you through Bank To bank transfer once you send the the total cost i want you to also send your bank details so i can make the payment via my bank to your account ther,

Here is the information needed to make the payment.

Your full Name:

Address:

City:

State:

Zip Code:

Country:

Tell:

=========

Bank Name:

Bank Address:

Iban:

Bic:

========

Hoping to read from you fast,

Thanks

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vel, nå er det ihvertfall 100% sikkert at jeg ikke selger den til dem.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Vil bare si enda en gang at HW.no er et fantastisk sted med noen helt unike muligheter for råd og hjelp i alle mulige varianter :thumbup:

Hilsen Øyvind :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...