skylinepower Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg begynte og tenke på at det går ikke med mange harddisker pga at biosen tar slave og master og det er 4 typer. f.eks 2 harddisker og 2 dvd lesere hvor mange går det for biosen? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Så lenge du instalerer nye IDE/Sata kontroller kort er det ikke noe øvre tak på hvor mange harddisker du kan ha. Jeg tror du går tom for bokstav indikasjoner før du går tom for hardware som støtter antallet. Sånn kjapt i hode...så støtter ut av boksen PCer 4 enheter. Og hver nytt kontroller kort kan støtte 4 nye. Og har man bare skjermkort og resten kontroller kort.....mmh..16 til 20 harddisker. Ikke at du har noe plass å sette dem da. Pluss via USB og Firewire kan du ha eksterne disker. eller eksterne NAS disker som igjen støtter alt fra 2 til flere disker i boksen...så..mmh..med penger og utstyr kan du nok enkelt koble 30 - 40 harddisker til ett system..i teorien. Du må vel ha sett litt på strømbruken osv.. AKIRA Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Takk jeg forstod det Lenke til kommentar
roac Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Så lenge du instalerer nye IDE/Sata kontroller Sånn kjapt i hode...så støtter ut av boksen PCer 4 enheter. Og hver nytt kontroller kort kan støtte 4 nye.6662382[/snapback] Å gå tom for diskbokstaver er det minste problemet: AAR-21610SA Fire slike og godt med hardisker så får du fort behov for mounted volumes (teknologien har forskjellig navn på forskjellige plattformer). Men igjen, både strømbruk og fysisk plass blir fort et problem. Endret 12. august 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå