miCro Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Når jeg åpner Wndows Explorer nå så ser det ut slik som det er på det vedlagte bilde. Det jeg lurer på er om jeg kan endre det at C-disken er valgt som standard? Det hadde vært adskillig mer praktisk å ha f. eks. Min Datamaskin valgt som standard. Endret 12. august 2006 av miCro Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Lag en snarvei til Windows Explorer på skrivebordet. Så høyreklikker du på denne og velger Egenskaper. I boksen "Mål" tar du bort det som står der og skriver inn dette isteden: %SystemRoot%\explorer.exe /e, ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} Bruk klikk-og-lim så det blir riktig. Klikk OK. Nå vil utforskeren åpne seg med mapper i venstre vindu og Min datamaskin i høyre. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Det fungerte aldeles ypperlig, tusen takk! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det fungerte aldeles ypperlig, tusen takk! 6662756[/snapback] Bare hyggelig :-) Hvis du en annen gang skulle få lyst til å åpne Explorer i en annen mappe skriver du dette i Mål: %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:\dinmappe ... Hvor du bytter ut "dinmappe" med navnet på den mappen du ønsker Explorer skal åpne seg i Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Ok, kjekt å vite. Etter en god del justering og tweaking er faktisk ikke Windows Explorer så hakkanes gæli. Har brukt alternative utforskere en stund, men nå har jeg faktisk gått tilbake til microsoft sin. Er ikke ofte det skjer gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå