KjellV Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Må man ha telefonabonement for å kunne få Nextgentel ADSL? Bor på hybel og inn til hybelen er det en telefonlinje som ikke er i bruk. Den står bare og råtner. Over meg (jeg bor i kjellerleiligheten) bor husverten med vanlig telefon inn. Var på telefon med Nextgentel kundeservice for 5 minutter siden. Fikk da beskjed om at jeg ikke kunne få ADSL på telefonlinja som ikke er i bruk og som går inn til hybelen min. Hvis jeg skulle ha ADSL på den måtte jeg først ha telefonabonement. Eneste alternativet (uten at jeg fikk meg telefonabonement) var at husverten (som som sagt bor over meg) fikk en splitter og jeg fikk ledning ned fra han. En jeg snakket med hos Nextgentel kundeservice en gang før sa at "det var mangen som bodde på hybel og ikke hadde telefon som hadde bredbånd fra Nextgentel!". Virker som om denne personen ikke har telefonlinje.. _________________ MSI K7T266 PRO2-RU XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) ATI Radeon 8500 256MB TwinMOS PC2100 CL2,5@CL2 (306MHz DDR) 8500 3dmarks på standard hastigheter Rett på meg hvis jeg tar feil! [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-10-22 18:43 ] Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja du kan få adsl fra ngt gjennom linja di, så fremt ngt leverer i området du bor i. Jeg hadde samme situasjonen, en gammel telefonlinje inn som ikke var i bruk. Betilte abb og en montør kom på døren etter en stund og fikset alt. Bare ring Bredbånds telefonen, så får du raskt svar. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Var til bredbåndstelefonen jeg ringte. Fikk som sagt beskjed om at jeg måtte skaffe meg telefonabonement på linja "mi" eller få en splitter hos husverten og en ledning ned til meg. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ring en gang til og snakk med en annen operatør... Kan ofte hjelpe en hel del det... ) Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg hadde ikke noe abb på linja mi fra før. Jeg bor i et tre etasjer hus der de to andre etasjene har vanlig telefon, og det hele går ned til en felles koblings boks. Så lenge linja de ikke er direkte koblet opp med den andre i huset, dvs at du ikke kan koble deg opp med en telefon og bruke abb'et til den andre, så ser ikke jeg noe problem med at du skulle kunne bruke linja de uten å måtte gjøre noe. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 d at du trenger telefonabbonemang er bare tull! Jeg valgte NGT pga dette, siden jeg ikke har noe bruk for fast-telefon. Er du student bør du spørre etter student-tilbud.. Studerer du på et universitet så kan du kanskje få et slik tilbud som jeg fikk.. 2mbit til 450 kr mnd! Jeg bor i trondheim, men jeg har hørt dette tilbudet finnes ved alle universiteter i landet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå