Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe svarer ikke!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

samme melidng fikk jeg på pc'n på jobben.

Det ble bare verre og verre.

Til slutt formaterte jeg disken og la inn windows på nytt.

men meldingene kom på nytt, alt hang seg osv.

Prøvde nok en gang med å formatere hele disken, men da stoppet også formateringen, den ble stående i 30 min på 32%, da ga jeg opp.

Jeg fikk ny pc istedenfor.

Jeg vil tro det er hardisken din som er dårlig og snart slutter helt å virke?

Lenke til kommentar

En datamaskin kan teoretisk sett aldri stoppe å svare, med mindre du slår den ihjel med ei slegge :yes:

Det som skjer er at dårlig programmerte programmer stjeler for mye oppmerksomhet fra cpu'en kombinert med høy io-bruk sånn at de andre programmene blir liggende å henge for lenge uten oppmerksomhet, og når disse programmene henger over tiden som er spesifisert i følgende registernøkler

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

HungAppTimeout

WaitToKillAppTimeout

...så vil dem klassifiseres som "ikke-responderende" programmer, men det er jo selvsagt helt feil, dem ligger der og dem kan teoretisk sett aldri stoppe å virke, bare vær tolmodig så kommer dem seg. Jeg ville satt opp tiden på disse to verdiene, men en tweaker ville faktisk satt dem ned. Men som sagt, jeg har satt dem opp, da får du mindre av de irriterende meldingene.

Har du Dual-core trenger du faktisk ikke å ha den så høy. Hvis du vil at ikke-responderende programmer skal avsluttes automatisk kan du sette registernøkkelen "AutoEndTasks" til 1.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

ctrl+alt+del virka ikke.. alt frøs.. så kom feilmeldinga.. kom ikke inn på den menyen helt på starten (når du skrur på maskina)

+ at skjermkortet overakselrerte.. så hele maskina gikk tilbake til forhandler.. og jeg fikk tilbake mer enn jeg betalte for den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...