AL84 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Heisann.. Jeg hadde besøk av Tor med hammeren her om dagen. Lynet slo ned i nærheten og tok seg en tur innom gjennom telefonledningen. Tok livet av nettverkskortet (integrert på hovedkort) og modemet. Har fått fiksa opp i dette med noen gamle reserve deler. Har og testa linja med en anna pc. Men det som er problemet. Når jeg tester linja med tptest312 får jeg disse hastighetene.. På tcp upload 3-400kbit/s og download 20-400kbit/s, meget ujevnt. På udp upload 400kbit/s og download 2mbit/s.. Linja er 2600/350. Det som da er spørsmålet: Kan det være noe feil hos meg? Eller ligger det hos levrandøren min? Denne tcp hastigheten er jo ikke akseptabel. Har og et anna spørsmål. Det er jo hovedkortet mitt som har fått seg en smell.. Er det mulig å få noe igjen på f.eks innbo forsikring? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det med forsikring varierer Derfor er det viktig å lese igjennom avtalen Lenke til kommentar
AL84 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Okok.. tnx.. Tar kontakt med forsikringselskapet jeg tenker jeg. Men det jeg lurte mest på er jo det andre da.. Noen som kan si noe om det da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Du har fått nytt modem fra ISP, ikke sant? Lenke til kommentar
AL84 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Nei.. Hadde et reserve. Så jeg har ikke hatt noe kontakt med ISP. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Da har jeg følgende plan: - Ring ISP, og si "auau, modemet døde." - Vent et par dager på nytt modem. - Sjekk om det er bedre med nytt modem. - Send det gamle modemet tilbake til ISP med sendingslappen de har sendt med det nye. - Enjoy. Og hvis du gidder, kjøp et overspenningsvern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå