Grimstad Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 hei, jeg har et Leadtek geforce3-kort( bilde av kortet:) hva er den enkleste og sikreste måten å fjerne ei slik kjøleribbe? jeg er veldig redd for å påføre skade på kortet :smile: [ Denne Melding var redigert av: Grimstad på 2002-10-22 18:11 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nå har jeg ikke sett et slikt kort som du har i levende live. Så det du leser her for du selv skjekke om er tilfellet for ditt kort. Først må du finne et godt underlag. Så må du lokalisere "bolter" som går igjennom kortet. Slik jeg kan se av bildet er det 2 hvite plastklips. Disse mener jeg skal ha mulighet for og klemme i sammen på baksiden med en tang. Her må du være forsiktig. Klem de i sammen, og dytt de ut. Nå skal enten ribba være løs(den kan sitte litt, men du skal få den av med håndmakt uten ekstra verktøy) eller så er den limt i tillegg. Da kan du varme den opp med en hårføner eller varmepistol. Varm opp til ca 60 grader (du kan ta på den uten og brenne deg) Nå stikker du et plastkort under ribba, og et flatt skrujern. Nå kan du bare vri skrujernet, og ribben løsner. Husk at plastkortet skal ligge mot skjermkoret, og skrujernet mot ribba, ikke omvendt! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 alternativt: ti minutter i fryseren, et flatt skrujern mellom gpu og ribben, a flick of the wrist, og vips.. av med ribben :smile: Lenke til kommentar
dale Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg er mer på frysern, da for stor varme ødelegger kortet, du kan jo fryse kortet hvor mye du vil uten at det tar skade, så lenge du lar det tine og tørke ordentelig. Virker enklere å legge kortet i en antistatisk pose og slenge det inn i frysern enn å kødde med en hårføner lissom Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 På vegne av ALLE skjermkort som er produsert, så kan jeg hilse og si at de ikke vil i fryseren!(kulde er greit, men ikke i kombinasjon med varme) Oppvarming er mye mer skånsomt.(og raskere) Det er også helt bortkastet og først fryse ned kortet, ta det opp og vente på at det skal bli kondensfritt...-og romtemperert før man går løs på ribben. Da blir limet akkurat like seigt som før du frøs det ned. [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-22 22:57 ] Lenke til kommentar
Grimstad Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 ok, jeg tenker jeg prøver varme opp kortet med en føner.. det skal vel litt til for å skade kortet når jeg 'brekker' av ribben - eller? :smile: Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 det du gjør er å ta bort festeskruer/klips og lignende, så tar du et barberblad eller tapetkniv, stikk den mellom gpu og heatsink'en og vrikk litt på den fra og tilbake slik at den løsner, funket perfekt oss meg, husk å gjør gpu ren etter at du har fjerna hs, til det bruker jeg cellulosetynner (finnes sikkert mange andre ting som du kan bruke og som kanskje er bedre) Lenke til kommentar
Seth Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Må si meg heilt enig med Arctic. Vær forsiktig med skjermkortet. Det løsner nok til slutt. Lykke til Lenke til kommentar
Grimstad Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 takk for tips :smile: PS. regner med at minnekjølerne løsnes ved hjelp av samme fremgangsmåte (?) uansett, takk. [ Denne Melding var redigert av: Grimstad på 2002-10-23 00:09 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå