Xecuter Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Elsker Metallica, men har sett på liveopptak at Kirk har tape rundt handa. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Pga. skader i fingrene? Metallica spiller jo ganske lange konserter.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Pga. skader i fingrene? Metallica spiller jo ganske lange konserter.. 6660899[/snapback] Har sett han ha det på ved andre sammenhenger. James bruker det ikke. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Fordi James ikke har de skadene kanskje? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Why is Kirk's right hand wrapped during live shows?That is Kirk's picking hand, which he does hit pretty hard playing his guitar. The tape cover the lines in his palm that break open as he plays. Det er hva jeg fant. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Why is Kirk's right hand wrapped during live shows?That is Kirk's picking hand, which he does hit pretty hard playing his guitar. The tape cover the lines in his palm that break open as he plays. Det er hva jeg fant. 6662329[/snapback] Det var noe slik jeg hadde tenkt meg. Kjenner selv at jeg blir ødelagt i hånda etter litt hard spilling. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg blir ofte sår fordi handa ligger inntil gitaren for støtte, kanskje noe sånt? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Jeg blir ofte sår fordi handa ligger inntil gitaren for støtte, kanskje noe sånt? 6662466[/snapback] Ja. Det var vel det han skrev? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg blir ofte sår fordi handa ligger inntil gitaren for støtte, kanskje noe sånt? 6662466[/snapback] Ja. Det var vel det han skrev? 6662484[/snapback] I grunn Lenke til kommentar
sixx Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 nåååå...tåler ikke lille kirk å spille:P haha... de jeg kjenner som bruker det sier at de har det for at det ser kult ut...ser litt kult ut faktisk:P Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Vel Kirk er en halv smule feminin og sånt, så kanskje han er litt veik i tillegg? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Nåvel...jeg har brukt tape til tider på høyre hånds peke- lang- og ringfinger, rett og slett fordi at strengene(og spillestil) har en tendens til å herpe neglebåndene på nevnte fingre. Blod og greier er tøft nok inntil smertene innhenter deg. Men det var vel ikke helt det trådstarter spurte om..... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Nåvel...jeg har brukt tape til tider på høyre hånds peke- lang- og ringfinger, rett og slett fordi at strengene(og spillestil) har en tendens til å herpe neglebåndene på nevnte fingre. Blod og greier er tøft nok inntil smertene innhenter deg. Men det var vel ikke helt det trådstarter spurte om..... 6664278[/snapback] Hehe. Har vært borti det der jeg også. Min gamle gitar var helt for jævlig! Har fått svar på det jeg spurte om. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Nåvel...jeg har brukt tape til tider på høyre hånds peke- lang- og ringfinger, rett og slett fordi at strengene(og spillestil) har en tendens til å herpe neglebåndene på nevnte fingre. Blod og greier er tøft nok inntil smertene innhenter deg. Men det var vel ikke helt det trådstarter spurte om..... 6664278[/snapback] På tide å endre plekterteknikk ? hvordan spillestil har du da som føkker opp høyre hånda?? å er det ikke utrolig ekkelt å ha tape på pekefinger? Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Pleier å spille med tape selv. Slipper og få stygge sår på fingrene. Pluss at det er ganske deilig Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Nåvel...jeg har brukt tape til tider på høyre hånds peke- lang- og ringfinger, rett og slett fordi at strengene(og spillestil) har en tendens til å herpe neglebåndene på nevnte fingre. Blod og greier... 6664278[/snapback] På tide å endre plekterteknikk ? hvordan spillestil har du da som føkker opp høyre hånda?? å er det ikke utrolig ekkelt å ha tape på pekefinger? 6665401[/snapback] Hehe..har en tendens til å kombinere plekter og fingre...litt flamenco-aktig om du skjønner. Plekter for presisjonsting, fingrene på powercords og triplets (ring-, lang- og pekefinger) Poenget er å finne den orange kirurgtapen fra apoteket, smalest mulig. Merker det nesten ikke. Og man kan ikke lære gamle hunder nye triks, så teknikken får bare være som den er. Endret 14. august 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
sixx Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Pleier å spille med tape selv. Slipper og få stygge sår på fingrene. Pluss at det er ganske deilig 6672409[/snapback] ok, kan du vise meg et bilde av hvordan du har tapet?? å hvordan du holder evetuelt plekter? Skjønner bare ikke hvordan det er mulig å få sår av å spille :S(å jeg har spillt ca 5 år...) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Pleier å spille med tape selv. Slipper og få stygge sår på fingrene. Pluss at det er ganske deilig 6672409[/snapback] ok, kan du vise meg et bilde av hvordan du har tapet?? å hvordan du holder evetuelt plekter? Skjønner bare ikke hvordan det er mulig å få sår av å spille :S(å jeg har spillt ca 5 år...) 6675749[/snapback] Jeg tror han mente på venstre hånd. Eller? Jeg har også spilt lenge og har opplevd det en gang. Det var på den halvakkustiske gitaren min. Strengene SUGDE!! Etter det har jeg skjønt at strengvalg har mye å si! Det har ikke skjedd med andre strenger eller Fenderen min. Fender Stratocaster. Genuine American! [/skryte] Endret 14. august 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Pleier å spille med tape selv. Slipper og få stygge sår på fingrene. Pluss at det er ganske deilig 6672409[/snapback] ok, kan du vise meg et bilde av hvordan du har tapet?? å hvordan du holder evetuelt plekter? Skjønner bare ikke hvordan det er mulig å få sår av å spille :S(å jeg har spillt ca 5 år...) 6675749[/snapback] Den var sikkert ikke til meg, men uansett: Jeg taper tynn kirurgisk tape over neglebåndene på peke- lang-- og ringfinger. Strengene har en tendens til å rive opp neglebåndene når man bruker plekter og fingre om hverandre. Tapen er ellers ikke i veien når det gjelder å håndtere et plekter (selvlaget kobber, forresten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå