Lorentz Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg har kjøpt meg ny pc, og ville ha OS på en Raptor disk. Må jeg ikke da først få tak i SATA drivere, legge dem på en diskett, og boote fra disketten? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg kjøpte en WD Raptor 150.0 GB 10000RPM Sata og installerte den fint med windows xp uten noen drivere fra diskett. Men skal du ha raid må du jo ordne en driver på en diskett, og det tror jeg du gjør fra cd-platen som følger med hovedkortet. Lenke til kommentar
Lorentz Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Jeg kjøpte en WD Raptor 150.0 GB 10000RPM Sata og installerte den fint med windows xp uten noen drivere fra diskett. Men skal du ha raid må du jo ordne en driver på en diskett, og det tror jeg du gjør fra cd-platen som følger med hovedkortet. 6660838[/snapback] Åh? jaja, får prøve på det! Takk Lenke til kommentar
bjornoss Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det kommer an på om Windows XP støtter SATA kontrolleren din native. Altså om Microsoft har lagt inn drivere på Windows CD'en, dette gjelder blant annet hvis du bruker SATA kontroller fra intel brikkesett og kanskje også nvidia(andre som kan bekrefte?). Hvis ikke driverene ligger på windows cd'en må du nok bruke diskett ja. Eller så kan du bruke et program som heter nLite og legge driverene på Windows CD'en før du installerer. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Nye pc'er shipper bare med SP2 så det burde gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå