Lucivere Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kjapt spørsmål som jeg ikke i farta finner svar på ved å Google.. Kan man ha 3 seter foran om man har en bil med grønne skilter, eller er det kun tillatt med 2 seter? Tusen takk til den som måtte sitte med svaret! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Ja du kan ha 3 seter forran med grønne skilt. Er det på firmabilen jeg kjører til daglg på grønne skilter. Doningen skal være en varebil som det skal gå en fiktiv kasse bak i som jeg ikke husker størrelsen på i farta. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Er det 1 kubikk som er kravet? 1x1x1 meter? Endret 12. august 2006 av kremt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Alle kjøretøy som skal registreres som varebil klasse 2, skal nå ha varerom som kan romme en tenkt, rettvinklet kasse med lengde 140 cm, bredde 90 cm og høyde 105 cm. Når det gjelder plassering av denne kassen, så kan den stå på tvers av kjøreretningen, men den kan ikke legges ned. Målene som er oppgitt, er absolutte minstemål. Det går derfor ikke å ”runde av oppover” dersom et varerom måles til ”nesten” stort nok, for eksempel lengde 139,6 cm. Fant dette på Toll.no, men jeg veit ikke om det er varebil klasse 2 det er snakk om her? Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå