Gå til innhold

Foretrekker du bollene dine med rosiner?

Kimelimm

Foretrekker du bollene dine med rosiner?  

340 stemmer

1. 1. Foretrekker du bollene dine med rosiner?

• Ja
      111
    • Nei
      143
    • Både med og uten rosiner
      85
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det 'inn' å poste unødvendige og kjedelige tråder for tiden? Må ærlig si at det flommer av slike tråder for tiden.

6661414[/snapback]

:yes:

6661420[/snapback]

Det er sommer, nerdene kjeder seg! :thumbup:

6661423[/snapback]

Noen av dem har jo tatt helt av *host* gulost *host*

"Kjøttet" (i mangel på bedre ord) i rosinboller smaker mye bedre enn i de vanlige.

Lenke til kommentar

Rosiner hever helt klart bollas smak og tilfører sårt trengt fuktighet hvis man ikke skal ha noe å drikke til eller hvis bolla ikke er helt fersk. På minussiden overdøver de smaken til eventuelle andre ting på/til bolla, og er derfor ikke spesielt egnet til boller som spises som rundstykker, såkalte smøreboller. Derfor er boller med rosiner helt klart å foretrekke i tilfeller hvor man ikke spiser ferske boller, ikke har noe på eller ikke har noe å drikke til.

Om man derimot har boller som er rett fra ovnen er det bare forstyrrende med disse små klumpene med en smak som har blitt forandret av varmen til noe groteskt og ekkelt. Da er heller boller uten rosiner langt å foretrekke. Av ovennevnte grunner er boller uten rosiner bedre hvis man skal drikke noe til (være det seg brus, saft eller melk), hvis det er noe på dem (brunost, alt annet pålegg er helligbrøde på boller) eller hvis bolla rett og slett er søtere enn vanlig. Rosinsmaken er bare i veien, i stedet for å legge til eller forbedre noe.

Men for all del, boller er boller. :thumbup:

EDIT: Det er vel ikke helt naturlig med alternativene "Ja" og "Nei" til spørsmålet "spiser du boller med eller uten rosiner".

Endret av Arang
Lenke til kommentar

EDIT: Det er vel ikke helt naturlig med alternativene "Ja" og "Nei" til spørsmålet "spiser du boller med eller uten rosiner".

6661650[/snapback]

Hva trådstarter har som spørsmål i emnefeltet er lite relevant. Det er hva som står under emnefeltet i spørsmåls-feltet i avstemnings-feltet som er interessant. og der lyder spørsmålet: "Foretrekker du bollene dine med rosiner?". Jeg kunne sålkart rettet spørsmålet etter emnetittel, men jeg har den forståelse av at de fleste brukere vil legge merke til det riktige spørsmålet og stemme utifra det!

Snorre :)

Lenke til kommentar
Forbanna pingler som ikke spiser rosiner.

Her er det mange som spiser rosiern når de IKKE her i bollene, hvorfor ikke spise de når de er der også ? :confused:

6661794[/snapback]

Jo det skal jeg fortelle deg! Når rosinene blir utsatt for de høye temperaturer i ovenen mens bollene stekes i ovnen ødelegger smaken på dem totalt. Rosienr tåler ikke å bli grillet i mellom 150 og 200 grader i mange minutter. Det ødelegger dem og smaken på dem. Derfor etter jeg dem ikke når de har vært utsatt for varmetortuer for så å smake dritt.

Lenke til kommentar

Jeg synes rosiner i boller smaker skikkelig herk. De har ikke godt av varmebehandling. Det eneste unntaket hvor jeg kan tilgi rosinboller, er når bollene i seg selv er vonde. Det som er synd med rosinboller er at en del folk åpenbart tror at ALLE liker det, og ikke lager halvparten uten. Pollen her viser jo at litt over halvparten foretrekker rosinfrie boller.

Ellers er rosiner kjempegodt; de digger opp mange forskjellige retter, og er et must i frokostblanding og melonyoghurt. Rosiner er godt alene også, men da MÅ de være "ferske" (kan man kalle noe som har ligget i solen og tørka i dagevis "ferskt"? :hmm: ) og saftige.

PS: Har noen forresten smakt pølse med rosin i?

Lenke til kommentar

Rosiner er såklart et must i frokostblandinger. Er så utrolig herlig med den gode smaken av rosiner som trenger litt igjennom smaken av melken/youghurten og resten av frokostblandingen!

Det som han over meg sier her om at dere rosinspisere tror at alle liker med rosiner er relativt irriterende. Hater det når folk baker alle bollene med rosiner. Skulle heller bakt halvparten med hver ca. Da hadde man sluppet dette med ekle varmeutsatte rosiner for de som ikke liker slike rosiner!

Lenke til kommentar
Forbanna pingler som ikke spiser rosiner.

Her er det mange som spiser rosiern når de IKKE her i bollene, hvorfor ikke spise de når de er der også ? :confused:

6661794[/snapback]

Jo det skal jeg fortelle deg! Når rosinene blir utsatt for de høye temperaturer i ovenen mens bollene stekes i ovnen ødelegger smaken på dem totalt. Rosienr tåler ikke å bli grillet i mellom 150 og 200 grader i mange minutter. Det ødelegger dem og smaken på dem. Derfor etter jeg dem ikke når de har vært utsatt for varmetortuer for så å smake dritt.

6661825[/snapback]

Der ja, en skikkelig bollemoderator med skikkelig meninger! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...