Zerpent Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er det mange her som vannkjøler harddiskene sine? Det er skuffende med vannblokker å få kjøpt til dette. Ihvertfall i norge. Jeg har lyst til å vannkjøle diskene å så dekke de med asfaltmatter eller noe annet dempemateriale. De bråker... Jeg trenger 1/2" tilkoblinger så koolance er ikke aktuellt. Lenke til kommentar
erl Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Tipper MP etterhvert får inn Innovatek HD-O-Matic. Men denne bruker heller ikke 3/8 eller 1/2 tilkoblinger, ergo må du uansett bruke overganger - noe MP har de fleste av. Tror det er 1/4 -> 1/2 du trenger for å bruke Koolance' HD blokk. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Vet at jeg kan bruke overganger men det vil jo bli en flaskehals i systemet med 1/4" HDD kjøler når resten av systemet er 1/2". Dessuten så synest jeg ikke det er noe fint med for mange overganger/kobliner. Ser så rotete ut. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 På http://www.waterheads.dk/ har dei mange kule hardisk kjølere. Finner du noe til under 200 så slipper du toll :smile: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er en til 149,- dkk. Og den kan du få med 13mm tilkobling. Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er det ikke mulig å bytte ut koblingene på Innovatek HD-O-Matic da? Slik det bel gjort på en test av en eller annen Innovatek kjøleblokk her på ok.n0? Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja jeg har sett på den og har lyst på den men... Koolance bruker en slags masse som de fyller ned på harddisken slik at det dekker chip'er og hele kretskortet under. Trenger jeg noe sånt om jeg skal bruke den kjøleren fra waterheads? Eller er det nok at blokka ligger nedpå chip'ene? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg bruker koolance sitt miditowersystem og har vannblokk på raidet mitt, det er veldig bra, diskene er "kalde" etter hard bruk. Du bruker noe silikon lignende greier for og få en kontaktflate mellom kjøleblokk og harddisker Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er ikke chipene som du skal kjøle!! Det er motoren som lager varmen. Hvis du ser under hardisken så ser du noe rundt som stikker litt ned det er denne du skal kjøle. Blokken skal stå på denne! Gjærne med litt as mellom men det ser du selv. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 19:11, skrev sub1343:Du bruker noe silikon lignende greier for og få en kontaktflate mellom kjøleblokk og harddisker Ja, men er dette et must? Funker det uten denne massen? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Gjærne med litt as mellom men det ser du selv. NEI ! SHIN ETSU !!!! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Artic Silver på en HDD må være noe av det mest unødvendige jeg kan tenke meg når det gjelder HDD kjøling. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 mellom motoren og kjøle blokken er det nok ikke 100% kontakt flate. Så jeg vil anbefale litt pasta imellom for å få best varmeoverføring. Kan jo prøve å planslipe harddisken?? not.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Støtter Basus i at AS(og andre slike highend goop'er) er overkill . Kontakten vil være mer enn god nok uten. Om man absolutt vil ha goop så bruk en billig silikonbasert. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 På mine wd 80gb er det en slags ring som stikker litt ut av motoren så uten pasta ville det blit meget dårlig varmeoverføring. Ringen stikker ca 0,5mm ut fra resten av motoren. Jeg fylte opp inni ringen og i yter kant av ringen. Vet ikke om det er standar med denne ringen?? Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Kan hende det er overkill med as og shin etsu på dette området men hvorfor ikke bruke det visst man har en tube? Det er jo ikke mye en trenger for hver gang man skifter kjøler på prosessor. Lenke til kommentar
erl Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det beste er å kjøle HDene fra siden, slik som Innovatek gjør med sin blokk. Det er best pga. at man får direkte kontakt med rammen til HDen som leder varme bedre enn noe kretskort. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er jo best å ta varmen der den oppstår. Varmen blir produsert av motoren og går deretter i hardisk chasie. Det beste er jo å kjøle ned motoren!!! Lenke til kommentar
erl Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Seff er det best å kjøle direkte på varmekilden. Men på HDer er det ofte mye plast og kretskort imellom, så det blir mer effektivt å gjøre det via metallchassiet fra siden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Husk at kjøler du for mye, så kan disken ødelegges. Dette er fordi disken er laget for en viss temperatur, og dersom temperaturen blir mye over/under denne så kan den slutte å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå