PSV Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har dukket opp ett lite problem med Harddisken min (tror jeg)som jeg bare tenkte jeg skulle spørre hva egentlig var og kommer av før jeg gjorde noe inni der. Når jeg starter maskina får jeg opp følgende melding: Checking NVRAM... Pri Master Hard Disk: S.M.A.R.T Status BAD, Backup and Replace Press F1 to Resume. Trykker F1 så kommer det : Press <ESC> to boot, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Så.. før jeg rekker å komme inn i Windows, kommer cirka til Inloggingsskjermen skrur maskina seg bare rett og slett av. Jeg skrur den på igjen, den er på cirka 2 sec, så slår den seg av igjen med en gang. Jeg venter 10 minutt så kommer jeg til innloggingskjermen igjen, samme skjer igjen. PCen var i serdeles god stand før jeg reiste på ferie for uhm... 2 uker siden, kom hjem i dag, og BANG, den vil ikke starte... Hjelp søkes Lenke til kommentar
PSV Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 buuuuuuump.. trenger svar Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Pri Master Hard Disk: S.M.A.R.T Status BAD, Backup and Replace <- den linja sier egentlig absolutt alt du trenger å vite... i klartekst: hardisken er på vei til helvete, ta backup og erstatt harddisken... edit: ffs ikke bump... Endret 12. august 2006 av MrLee Lenke til kommentar
PSV Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Hehe, hvordan tar jeg backup når jeg ikke kommer inn i Windows? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Finne en annen maskin du kan stikke harddisken inn i og håpe at den klarer å lese data fra den? prøv med en linux live CD? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Hmm, ok, skal prøve det ut.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Om det er tilfelle hva som står over i tråden, så vil jeg tro du har størst mulighet til å redde datane dine ved å legge inn OS på en ny disk og forsøke å bruke problem disken som slave. Vet da ikke hva som er galt med disken. Meget mulig du aldri får datane dine tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå