Gå til innhold

lett og stille bærbar til studier, max. ca. 8000kr


Sola^

Anbefalte innlegg

Må kjøpe meg bærbar i haust. Den gamle er klar for dynga (eller som delepc).

 

Den nye må takle 3d modellering, programmering og databaser. Ønsker at den er stille, har god batterilevetid og lav vekt. Max. 3 kg, men helst 2.5 kg eller mindre.

 

Skjermen må vere 14" eller 15", harddisken bør vere minst 40 GB, helst 1 GB minne.

 

Strekker meg til 8000kr max. men den må gjerne koste mindre! ;) Venter på stasjonær pc i posten som skal brukes til spel, så grafikkmessig holder det at den takler 3d modellering.

 

Alle forslag vert satt stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at eg ber om mykje. Det viktigaste er nok at den takler 3d modellering og programmering, og er stille. Har veldig lyst på bra batteritid, men klarer meg med kun grei nok batteritid. Vekta kan eg kanskje strekke meg på, og kan hende også prisen...litegranne iallfall. Minnet kan gjerne oppgraderes med ekstra brikke i etterkant (altså 512 med moglegheit for ekstra 512 brikke).

 

Tundraen såg ganske bra ut. Compaq (og dermed HP) er eg generelt skeptisk til utan at eg kan begrunne det meir enn "den far min hadde stinka".

 

Viss det stemmer det som efikkan seier om at pcen trrunde viser til ikkje takler 3dmodellering så er den ikkje eit reelt val. Min gamle laptop med Geforce 420 Go (eller kva det nå var) takla programmering greit og lett 3d modellering. Er meir skeptisk til korleis den ville ha klart seg når det gjelder større 3d animasjoner.

 

Hardwarekravene:

Intel® PIII or later Processor or AMD® running at 500Mhz minimum (Dual Intel® Xeon or dual AMD Athlon or Opteron (32 bit) system recommended)

 

512 MB RAM and 500 MB swap space minimum (1GB RAM and 2GB Swap Space Recommended)

 

Graphics card supporting 1024x768 16-bit color with 64MB RAM. (OpenGL and Direct3D hardware acceleration supported; 3D graphics accelerator 1280 x 1024 32-bit color with 256MB RAM preferred)

Endret av Sola^
Lenke til kommentar
Det er samme problem med denne. Sjekk ut skjermkortet. Utenom det ser den bra ut.

 

Hilsen,

efikkan.

6675005[/snapback]

 

 

Graphics card supporting 1024x768 16-bit color with 64MB RAM. (OpenGL and Direct3D hardware acceleration supported; 3D graphics accelerator 1280 x 1024 32-bit color with 256MB RAM preferred)

 

Så vidt eg skjønner så holder Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne?

 

Minimum 64 MB RAM?

Lenke til kommentar
Det er samme problem med denne. Sjekk ut skjermkortet. Utenom det ser den bra ut.

 

Hilsen,

efikkan.

6675005[/snapback]

 

 

Graphics card supporting 1024x768 16-bit color with 64MB RAM. (OpenGL and Direct3D hardware acceleration supported; 3D graphics accelerator 1280 x 1024 32-bit color with 256MB RAM preferred)

 

Så vidt eg skjønner så holder Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne?

 

Minimum 64 MB RAM?

6675041[/snapback]

Å måle ytelsen i MB Ram er dumt, det er forskjell på delt og eget minne. Men et skjermkort med delt minne vil ikke være tilstrekkelig. Ytelsen vil bli dårlig og pcen treg.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Vil ein dell inspiron 6400 med oppgradering på skjermkortet til 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16 funke?

 

Vil nok også prøve å få tak på eit betre batteri enn 6 celler batteri og 1 GB ram.

 

Skal lese litt i tråden om denne pcen og finne ut om det er ein pc eg kan bli nøgd med.

Lenke til kommentar
Vil ein dell inspiron 6400 med oppgradering på skjermkortet til 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16 funke?

 

Vil nok også prøve å få tak på eit betre batteri enn 6 celler batteri og 1 GB ram.

 

Skal lese litt i tråden om denne pcen og finne ut om det er ein pc eg kan bli nøgd med.

6677439[/snapback]

Ja det vil duge. Se hvor bra batteri du kan velge til den.
Lenke til kommentar

Prata med den eine foreleseren min og han sa at alle moderne maskiner kunne ta 3d studio max. Det eineste som varierte var tida det tok å rendre. Så da ser det ut til at eg kan kjøpe kva som helst maskin og det vil funke greit nok.

 

Eg har jo moglegheit til å bruke den stasjonære pcen min til å rendre dei største oppgåvene. Så eg trur det skal gå ganske greit. Det vil gjere det mykje greiere prismessig også.

 

Nå kikker eg ein del på Acer TravelMate 2428AWXMi. http://hia.ostereng.no/index.php?varegrupp...show=1&expand=1

 

Den er 14" så den veier ikkje så innmari mykje også ser den ellers grei ut. Er veldig interessert i lydnivået på den før eg eventuelt slår til. For 1000kr ekstra kan eg kjøpe eit 9 cellers batteri og det vil utvide batteritida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...