Eplenektar1 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Jeg skal studere til høsten, men skal reise til et annet sted i landet og har ikke tilgang på min stasjonære i en periode. Derfor ønsker jeg en bærbar pc som også kan brukes til spilling. Den bør kunne greie spill som cs, wc3, wow, hl2 osv uten å hakke for mye. Jeg har sett litt på en dell insiron 9400 men prisnivået er kanskje litt stivt. I tillegg så ønsker jeg helst en AMD, helst dobbeltkjerne, da jeg av tidligere erfaringer vet at intel er altfor varm. Lagringskapasitet er ønsket til rundt 80gb. Grafikkort er jeg noe usikker på, men har hørt at intel GMA 950 er helt greit, går det an å bruke til spilling?, selv om jeg vet at et 7600/7800 nforce kort er brukbare til formålet. Ønsker helst å unngå ATI da jeg skal ha linux i en konfigurasjon på pc-en. 17" skjerm er ønskelig og batteritid bør minimum være to timer. Vekten er ønskelig så lav som mulig, men 3-3,5kg bør gå greit. Prisklasse: Helst under 15000kr. edit: har også sett på en Zepto Znote 6214W, men jeg ønsker også muligheten for reparatør hjem på døren, da denne bærbare pc-en vil være viktig for meg i tiden som kommer. Endret 12. august 2006 av Eplenektar1 Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg ser på LG sin T1, eller den zepto pcen du nevnte.. Design er litt viktig for meg da, så føler det må bli en av de 2. Har en følelse av at Zepto sin pc vil vare litt lenger. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei! Intel GMA gir dårlig ytelse og ubrukelig til spill. Zeptoen er grei, men jeg har lest at skjermen er noe svak og batteritiden kort. Jeg synest disse to fra MPX ser bra ut: Acer Aspire 5671AWLMi/CenDuo/ATIX1600 10395 kr Acer Aspire 5561WXMi/CenDuo/ATIX1600 9990 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå