Zaimmer Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Hei! Problemet er enkelt nok å forklare: Når jeg kobler opp min gamle HDD klikker systemet fulstendig opp. Kommer ikke Inn i BIOS eller BOOT greian. I oppstarten kommer jeg ikke lenger en første "bilde" med systemcheck eller hva det nå heter. En annen ting er at kun en HDD blir registrert selvom begge er oppeå sviver. Har prøvd master/slave greian. Er det noen som har opplevd det samme og vet om måter dette kan løses? (ganske ireterende:realmad: fordi jeg har viktige filer på den galme HDD jeg tregner frem + Masse musikk :!: ) Har Windows Instalert på begge harddiskene om det er til hjelp. Takker for svar! :!: mvh Zaimmer Endret 12. august 2006 av Zaimmer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har opplevd at en defekt disk kan stoppe BIOS, ja. En mulig løsning er å finne en akkurat makan disk og bytte kretskort. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Har opplevd at en defekt disk kan stoppe BIOS, ja. En mulig løsning er å finne en akkurat makan disk og bytte kretskort. 6660034[/snapback] Disken er ikke Defekt. Igår kobla jeg sammen den gamle Celeron PCn med den disken og det funka helt fint. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jaha, det var jo en essensiell opplysning. Da spørs det om du ikke har kontroll på master/slave innstillinger. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Jaha, det var jo en essensiell opplysning.Da spørs det om du ikke har kontroll på master/slave innstillinger. 6660069[/snapback] Tja...Har prøvd det som er å prøve når det kommer til master/slave, men det er ingen forandring. Kan prøve igen da. Når HDDen jeg bruker til vanlig er koblet opp alene står det i bios at den erpå Master og at Slave er none eller hva det nå står. Kun en disk blir registert. mvh Zaimmer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har du forsøkt den andre HDDen alene? Har du forsøkt å sette jumpere til Cable Select (CS)? Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Har du forsøkt den andre HDDen alene? Har du forsøkt å sette jumpere til Cable Select (CS)? 6661072[/snapback] Når har jeg prøvd å den andre HDDen alene, men det funka ikke. Fant ikke windows XP, kunne ikke komme inn i sikkerhetsmodus engang. Hva mener du med å sette jumperne til Cable Select (CS)? nOOb når det kommer til sånt mvh zaimmer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Du kan jo ikke ha "prøvd det som er å prøve" når du ikke har hørt om CS. Vet ikke om noen gode guider på norsk, men her er en grundig en: http://www.storagereview.com/guide2000/ref...fJumpering.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå