U-235 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei. Jeg har et 802.1x nettverk. Jeg får bare til å benytte en pc av gangen på internett. Ser ut til at nettverket kun takler en ip-adresse av gangen. Er det noen måte å gå rundt dette problemet på? Takker for svar... Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei. Jeg har et 802.1x nettverk. Jeg får bare til å benytte en pc av gangen på internett. Ser ut til at nettverket kun takler en ip-adresse av gangen. Er det noen måte å gå rundt dette problemet på? Takker for svar... 6659837[/snapback] Hva mener du med én ip av gangen? har du en svtisj? trådløs AP? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har du en dhcp server som deler ut ip-er? får du ip på begge maskinene? kan du pingen gateway-en/ruteren? og mellom maskinene? mvh Lenke til kommentar
U-235 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Har du en dhcp server som deler ut ip-er? får du ip på begge maskinene? kan du pingen gateway-en/ruteren? og mellom maskinene? mvh 6659917[/snapback] Jeg får kontakt mellom pcene og kan dele filer mellom disse. Bruker switch. Kun en pc funker om gangen på nett da nettverket kun takler 1 ip-adresse om gangen. Er det noe oppsett jeg kan gjøre for å få begge på nett samtidig? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvilken nettleverandør du har? (Noen leverandører tilater kun en pc på nett om gangen.) Er det bare en switch du har? Ingen ruter? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 tror nok at problemet løser seg når du skaffer deg en ruter som er satt opp med Dhcp. plasser den der hvor du har switchen nå så skal det meste gå av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå