valsil Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg har tidligere laget et installasjonsprogram ved hjelp av setup wizard. Mitt spørsmål blir da om det finnes en wizard for å lage et oppdateringsprogram Jeg vil ikke at brukeren skal måtte installere programmet på nytt bare klikke oppdater for å få inn de nye funksjonene i programmet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Eg har tidligere sett flere howto's på hvordan man kan gjøre det via Microsofts webserver IIS, som da skal være en form for innebygget metode for nettopp det. Bortsett i fra det så har lager seg selv små oppdateringsprogram som sjekker etter nye versjoner(via å lese tekstfil fra ei webside), og dersom det finnes nyere filer avsluttes hovedprogrammet og filene lastes ned. Problemet kan ofte være filene du skal hente ned. Bruker du DLL filer må disse først avregistreres fra systemet, og deretter må de nye registreres. Er det en windows service må denne og avinstalleres og så installeres etterpå. Exe filer kan erstattes så lenge de ikke kjører. Hvilket program-type er det og hvor mange filer skal du laste ned? Et tips er uansett å se etter kode for å laste ned binære filer via http. Lenke til kommentar
valsil Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Eg har tidligere sett flere howto's på hvordan man kan gjøre det via Microsofts webserver IIS, som da skal være en form for innebygget metode for nettopp det. Bortsett i fra det så har lager seg selv små oppdateringsprogram som sjekker etter nye versjoner(via å lese tekstfil fra ei webside), og dersom det finnes nyere filer avsluttes hovedprogrammet og filene lastes ned. Problemet kan ofte være filene du skal hente ned. Bruker du DLL filer må disse først avregistreres fra systemet, og deretter må de nye registreres. Er det en windows service må denne og avinstalleres og så installeres etterpå. Exe filer kan erstattes så lenge de ikke kjører. Hvilket program-type er det og hvor mange filer skal du laste ned? Et tips er uansett å se etter kode for å laste ned binære filer via http. 6659619[/snapback] Hei og takk for svar. Jeg har laget et program som har klientinstallasjon. Tidligere har jeg laget installasjonsfil. Nå vil jeg lage oppdatering som jeg kan sende til brukeren som en .msi fil (ikke tilgang på server). Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 .Net 2.0 - ClickOnce intallasjon kan være noe å se på. Eller søk på "Microsft Application Updater Application Block" for et STORT prosjekt med "best-practices" på dette. Ellers finnes det en hel haug med artikler hvis du søker litt med google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå