E.T Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Heisann, jeg fikk min nye AM2 BOXED prosessor idag. Nåt jeg skulle montere den til mitt MSI K9N platinum HK skjedde disse 2 tingene: 1: Jeg klusset det til med Thermal Paden og "dæsjet" det litt utover. vil den, som vanlig kjølepasta tilpase seg overflaten av seg selv? Eller er den ødelagt nå? 2: Jeg fikk en litten klædd med "pastaen" mellom 2 pins under prosessoren. Dette er helt umulig å få bort. Lurer derfor på om dette stoffet er ledende. Kan jeg spyle det bort med vann? Takker for all respons MVH Erlend Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 forgudskyld ikke vann! men det du kan gjøre er å ta med kutips, og rense forsiktig ilmellom pinnene, men bruk ikke vannprodukter eller alkoholprodukter. men dette kommer anpå hva slags kjølepasta du har. hva mener du med dæsjet den andre paden? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 at jeg ødela thermal paden og det førte til noen "åpne områder" uten kjølepasta. Jeg lurer derfor på om denne automatisk vil flyte ut og fylle de tomme områdene. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 hmm den er jo ikke flytende, så jeg tror ikke den vil tette åpne-områder. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Ok, jeg antar at jeg trenger en ny kjølepasta? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) forgudskyld ikke vann! men det du kan gjøre er å ta med kutips, og rense forsiktig ilmellom pinnene, men bruk ikke vannprodukter eller alkoholprodukter. men dette kommer anpå hva slags kjølepasta du har. Hvorfor i all verden kan han ikke vaske det vekk med vann? Jeg vil anbefale å bruke isopropanol (kondensfjerner) og en q-tips. Thermal-paden tilpasser seg etter bruk, "smelter" altså litt, så ingen fare dersom det ikke er snakk om veldig mye. Endret 13. august 2006 av Patz Lenke til kommentar
E.T Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Det viser seg umulig å få fjernet noenting mellom de pinnene : / jeg kunne brukt en kniv og skrapt det bort, men regner ikke med at det er spesielt sunt for CPUen Jeg får krysse fingrene og satse på at pastaen ikke er ledende, selv om jeg har hørt om en liten kapasitiv virkning :O Takk for svar Patz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå