Gå til innhold

Ralph Lauren fra eBay

avlvl

Anbefalte innlegg

Har kjøpt polo-skjorter fra ebay, pris i underkant av 200 kr per stykk (10 i forskjellige farger). Dette er vel bare 1/3 av norsk butikk-pris, og mange mener disse MÅ være falske.

Vel, har hørt fra flere stedet at disse neppe er falske (så lenge det er en stor og seriøs selger). "Min" selger sa at han fikk skjortene direkte fra fabrikken ( i Thailand), og har hørt fra flere hold at dette er en utbredt praksis.

For tenk nå bare... INGEN skjorter i bomull i verden er så dyre å produsere at en utsalgspris på 600 kr kan forsvares. Det eneste disse billige selgerne gjør er å IKKE legge til 500 % avanse på innkjøpspris, samt å kutte ut unødvendige mellomledd (vanlig i flere bransjer). Klart det blir billig da!

Og skjortene jeg har fått vil jeg absolutt påstå er ekte ja. Har ikke sett en kjøpt i butikk før, men alle vanlige tegn på falske skjorter er ikke å se her (skjortene er perfekte, rett og slett, har vasket de og, og ingen problemer).

Hva mener dere om saken, hvis dere har noen erfaringer eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har sett hvordan de ekte ser ut kan de vel være vanskelig å vite om de er ekte. Ralph Lauren må være et av de mest forfalskede merkene. Spesielt i Thailand og Syden selges det stort på gata og jalla-butikker.

Gå i en butikk. Sammenlign rytteren, sømmene og fargene så kan du sjekke om det er ekte. De fleste fabrikkene i Asia har bra med vakthold for å hindre at folk tar med seg varer ut. Jeg tror også at de ekte fabrikkene har regler som gjør at de ikke får selge til hvem som helst, men akkurat dette er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Hva er "vanlige" feil på falske skjorter da ?

Ein kamerat av meg kjøpte Lacoste skjorter i syden.

Umuligt å se at det er fake.

Dei blir jo bare flinkere og flinkere med kopiene sine.

Er jo kun merket du betaler for.

Men kan jo vær du har fått ekte.

Eg skal ikke påstå noe.

Lenke til kommentar

Pappa kjøper en del Quiksilver og Billabong i USA, og det er på fabrikkutsalg, som ofte har vanlig salg også.

Da kan du få en Quiksilver-shorts til 200,-

Ofte er det ta 3, betal for 2, så da har du 3 QS-shorts, til rundt 400,-

300 for en Billabong-våtdrakt, som koster 1500,- i Norge.

Og det er ekte, ikke fake. Så det er nok mulig.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om noe er falskt eller ikke?

Så lenge varen ikke blir ødelagt etter 1 gangs bruk, så er det jo bra nok.

Å f.eks. kjøpe ei t-skjorte til 500kr bare fordi den er av et spesiellt merke er helt idioti når du kan få ei minst like god, og finere t-skjorte til 50kr.

Lenke til kommentar

Fake klær er big busines. Jeg kjenner folk som har vært innom slike fabrikker og det er ikke småtteri. Store blueprint tegninger henger på veggene og bilder av merkelapper, knapper og andre detaljer henger rundt på omkring. Alt ned til minste søm blir kopiert eksakt.

De fleste her inne hadde ikke sett forskjell på en god kopi og ekte vare.

Lenke til kommentar

6659605[/snapback]

Det er vel litt forskjellig. Noen fake klær er sykt lett å kjenne igjen, andre ikke. Spesielt fotballdrakter og slikt, man bør skjønne tegningen når det står "Ronny" i stedet for "Rooney" bak drakten. :hmm:

Lenke til kommentar

6659605[/snapback]

Det er vel litt forskjellig. Noen fake klær er sykt lett å kjenne igjen, andre ikke. Spesielt fotballdrakter og slikt, man bør skjønne tegningen når det står "Ronny" i stedet for "Rooney" bak drakten. :hmm:

6659631[/snapback]

Joda, noen klær kan man lett se at er fake. Spesiellt der en stor D&G logo er printet ut og strøket på en random t-skjorte, men fake klær som er kopiert fra en faktisk modell er det verre med.

Lenke til kommentar

Har man vært et par ganger i tyrkia ser man lett om et plagg er fake eller ikke!

Spesielt t-skjorter, vesker, gensere og belter! Og ikke minst sko!

Har en bukse fra diesel jeg kjøpte i tyrkia, har hatt den i to år nå og like fin ennå. Men t-skjorter er håpløst å kjøpe der, de rakner bare du ser på de! Derfor er det kanskje like greit en gang i blant å betale litt mer for kvaliteten. Bedre det enn å bruke 150,- på noe som tåler å bli brukt og vasket en gang!

Lenke til kommentar

Folk må slutte å kjøpe så mye dyre merkeklær. Jeg kjøper t-skjorter ol på blant annet Jack and Jones ofte til mellom 100 og 200 kroner. og de holder fordømt bra til å være såpass billige. Har hatt 0 problemer med t-skjorter fra Jack and Jones til den prisen der og det forteller vel egentlig litt om saken. For hvem er det som løper rundt og betaler 600 for Lindeberg t-skjorter? Når man kan få noe helt kurrant noe til 200 og gjerne ned i hundrelappen? Det betyr vel egentlig bare at noen liker å overprise produkter for så og selge dem dyrt til såkalte "motebeviste" folk. Men nok om det.

On-Topic: Om klærne er falske eller ikke er vel ikke lett å vite. Om forfalskningene er gode er det lite som kan vise om det er falskt eller ikke. Dersom forfalskerne har studert et plagg ned i detalj, og fått laget logoen perfekt, merkelappen perfekt, fargen på sytråder perfekt, riktig type sting perfekt og alt det der. Ja da skal det vanskelig gjøres å se at det er en kopi, om ikke umulig. Og det at forfalskere da gjerne selger det billigere er jo naturlig!

Lenke til kommentar
For hvem er det som løper rundt og betaler 600 for Lindeberg t-skjorter? !

6661952[/snapback]

Personlig føler jeg meg vel i merkeklær, mye mer vel enn hva jeg ville følt meg i f.eks klær fra Dressman (bare for å ta et eksempel). Og hvis jeg må betale litt mer for å føle meg vel, så gjør jeg det. Dessuten sitter ofte merkeklær bedre på kroppen enn hva andre, billigere klær gjør. Ser bedre ut (ikke bare pga merkelappen) også. Jeg er ikke den som bare går etter ett spesifikt merke, egentlig skiter jeg i hvilket merke jeg går i, men de butikkene jeg trives best i selger kun merkeklær, så... What to do? Når jeg var 18 år, så dreit jeg litt mer i hva jeg gikk i. Jeg dreit vel totalt i hva jeg gikk i når jeg tenker meg om. Så jeg forstår innlegget ditt veldig godt! :)

Velkommen til oss korrumpterte om noen få år.

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar

Takk for respons alle! :)

Om du ikke har sett hvordan de ekte ser ut kan de vel være vanskelig å vite om de er ekte. Ralph Lauren må være et av de mest forfalskede merkene. Spesielt i Thailand og Syden selges det stort på gata og jalla-butikker.

Gå i en butikk. Sammenlign rytteren, sømmene og fargene så kan du sjekke om det er ekte. De fleste fabrikkene i Asia har bra med vakthold for å hindre at folk tar med seg varer ut. Jeg tror også at de ekte fabrikkene har regler som gjør at de ikke får selge til hvem som helst, men akkurat dette er jeg ikke sikker på.

6659320[/snapback]

Bor langt oppi nord, så ingen slike butikker her, men skal be noen som skal til Oslo om å kjøpe en ekte skjorte til meg (eller seg selv, forsåvidt). Så får vi se...

Selv har jeg hørt at fabrikkene selv er litt uærlige, ved at de jo har råstoffer og vet hvordan de produserer ekte ralph lauren, så da kan de like godt produsere noen tusen ekstra, som de selger svart videre. Er det slik det foregår, er jo skjortene litt falske, men likefult ekte, som kan forklare kvaliteten. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...