Hinduz Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei, Jeg er helt ny med c++ har nettopp lært meg å lage loops ;D, anyway nå som jeg har komt litt i gang tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage en liten test får å se om jeg kunne lage et program uten å måtte jukse. Får å komme rett til poenget så lager jeg et program som teller opp over fra 0 til det tallet brukeren taster in, (0-x) å der skal den stoppe å si: This is the number you entered. Eg får opp ein feil Parse error before `if' står det, og jeg finner ikke ut hva feilen er, hvis det er noen som kan hjelpe meg så vil jeg være ytterst takknemlig;). Koden jeg har laget: #include <iostream> using namespace std; int main() { int a; cout<<"Hi please enter a number"; cin>>a; for (int x = 0; x < a; x++) { cin.get(); cout<< x <<endl; } cin.ignore(); } if (a==x) { cout<<"This is the number you entered: "<< x <<"\n"; } } Takker:) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) #include <iostream> using namespace std; int main() { int a; cout<<"Hi please enter a number"; cin>>a; for (int x = 0; x < a; x++) { cin.get(); cout<< x <<endl; } cin.ignore(); } if (a==x) { cout<<"This is the number you entered: "<< x <<"\n"; } } Ser du nå hva som er feil? De fem siste linjene er utenfor main funksjonen. De skal være en del av for-løkken. I tillegg har du en '}' for mye. Hvis du vil se kode som fungerer, kan du se i den skjulte teksten. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): #include <iostream> using namespace std; int main() { int a; cout << "Hi please enter a number : "; cin >> a; cin.ignore(); for (int x = 0; x <= a; x++) { cout << x << endl; if (a==x) { cout<<"This is the number you entered: "<< x <<"\n"; } } } En annen ting, når du legger ut kode, bruk code(kode) taggen. [code*] - fjern *koden din.[/code] Ørjan... Endret 12. august 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Hinduz Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Tusen hjærtlig takk!! Og jeg skal huske på det med code, er helt ny her ser du å visste ikke at det fantes en slik funksjon Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Ingen årsak. Velkommen til forumet. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå