Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med psu som førte til større problem

Anbefalte innlegg

Hei.

Alt begynte med at min snart 3 år gamle psu streiket og da sendte jeg den inn og fikk en helt ny psu tilsendt.

Det første jeg la merke til når jeg fikk tilsendt den nye psu'en var at innpakningen var ganske så støvete.

Frustrasjonen kom ganske fort , ikke mer enn 5min etter at jeg hadde slått på pcen steg det masse røyk fra alle maskinens hulromm.

Da fikk jeg som en normal person ville fått, panikk.

Det første jeg gjorde var og finne frem til Av/på knappen midt i røykens sentrum. Som i seg selv ikke var noen lett oppgave, men tru det eller ei jeg klarte tilslutt å oppnå mitt mål ved å få maskin min avslått.

Etterpå åpnet jeg pcen for å finne dette post-35158-1155344342_thumb.jpg Det ser ut som det er noen form for olje som har dryppet ned fra psu'en.

Neste dag prøvde jeg å starte pcen igjen og den funket som bare det, men etter 1 uke begynte psu'en og lage rare lyder og plutselig fikk jeg ikke noe bilde fra skjermkortet også hadde 2 av 4 usb porter sluttet og funke.

Når jeg åpnet pcen på nytt fant jeg ut at det var litt veske (tydeligvis fra psu'en) som hadde klart og kommet seg på hovedkortet og skjermkortet.

Det jeg lurer på er hva jeg ska gjøre siden jeg bare har kjøpt psu'en på netshop.no mens resten av de andre delene kommer fra butikker som mpx.no og komplett.no

Kan jeg da kreve ny pc fra netshop siden dette har krevd en del trøbbel og bortkastet tid for meg, eller må jeg sende e-post til alle de sidene jeg har kjøpt deler fra og forklare meg over hva som har skjedd slik at de kan få tilsendt meg nye deler ?

Mvh Chris Benny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager fortsette å kjøre med en psu som røyklegger hele maskinen? Det er jo åpenbart noe som er galt når det begynner å "dryppe?" og ryke fra psu. Du skulle ha sendt den i retur tvert..

Ta kontakt med nettbutikken der du kjøpte den,det finnes nok en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...