christian1986 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Merkeleg, det var nemleg i eit intervju med forbrukerrådet dette vart uttalt. 6661489[/snapback] her, fra den 10. juli i år, står det å lese at dette spørsmålet ikke enda er avgjor.: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Uansett så har ein mp3-spelar minst 2 års reklamasjonstid, noko Apple ikkje aksepterer. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Det eneste jeg trenger svar på er om det er greit å kjøpe fra komplett, så ro ned diskusjonen litt a gutta Jeg har bestilt en 30 gig sort fra komplett.no. Man skulle vel tro at det var lurere å bestille fra apple, men jeg har bare gode erfaringer med komplett, så jeg håper det ordner seg! takk for hjelp Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Apple tar seg uansett av alle garantispørsmål, om du kjøper på Komplett eller Apple.no trur eg ikkje har noko betydning, du må henvende deg til Apple direkte ved garantispørsmål uansett. 6661621[/snapback] Igjen, håpløst utsagn! Han MÅ ikke henvende seg til Apple, men kan om han foretrekker det. Det vanlige er å gå til den du har kjøpt utstyret fra, nemmelig komplett. Kan du ikke la være å svare på ting du ikke vet? Blir liksom litt villedende! Endret 12. august 2006 av christian1986 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Igjen? Ikkje min feil at forbrukartilsynet seier feil på TV vel? Eg vart henvist til Apple når eg kontakta Komplett angåande garantisak, men det er nokre år sidan så kanskje ting har forandra seg. Men eg må unnskylde for feilinformasjonen, var på ingen måte meiningen å uttale noko som var usant, blir alltid oppgitt når andre gjer det, så eg skal ta det til meg. Endret 12. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
gregas Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Dekker reiseforsikring ny hvis den ryker, eller bare reperasjon? Det er jo kjent at Apple ikke gidder å reparere, og at man må finne eget verksted, og vanlig elektronikk verksteder gidder jo heller ikke røre dem. 6660110[/snapback] Enhver reiseforsikring vil aldri dekke en skade på en iPod som du har forårsaket selv. Eks: -Mister du iPoden i bakken og den blir ødelagt får du ingen krone fra selskapet. men: Enhver skade som er forårsaket/forvoldet av en fremmed person vil komme under vilkårdekningen for reisegodsskader. Vær oppmerksom at reisegodsskader dekkes som regel ikke på ferdsel mellom skole/heimen , arbeid/heimen. En kredittkortreiseforsikring vil ikke gjelde her, så den må du bare glemme. Så vidt jeg er kjent har Gouda og Europeiske en av de beste reiseforsikringsdekninger. Når det gjelder kredittkortreiseforsikring så kan jeg personlig anbefale Nordea VISA Business Card med en knallgod reiseforsikring fra AIG Europe som for eksempel som et eneste forsikringsselspa dekker inntil 3.000 kr for forsinket bagasje fra 0 timer. Som regel er det 4 eller 8 timers karantene før en reiseforsikring vil dekke nødvendige innkjøp ved forsinket bagasje. Nå var dette litt offtopic, men jeg håper at du fikk svar på det du lurte på. Ha en god helg ! Mvh Georg Lenke til kommentar
joebush Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Igjen? Ikkje min feil at forbrukartilsynet seier feil på TV vel? Eg vart henvist til Apple når eg kontakta Komplett angåande garantisak, men det er nokre år sidan så kanskje ting har forandra seg. Men eg må unnskylde for feilinformasjonen, var på ingen måte meiningen å uttale noko som var usant, blir alltid oppgitt når andre gjer det, så eg skal ta det til meg. 6661704[/snapback] Det du sa var faktisk sant. Problemet var at Apple var saa vanskelige mtp. reklamasjonssaker at butikkene satt med regninga til slutt. Derfor begynte butikkene aa henvise direkte til Apple som et forsoekt paa aa faa lys paa problemet, aa minske risiko for eget tap som ikke egentlig var deres ansvar. Det er produsent, evt. importoer i Norge som har den endelige oekonomisk ansvar. Til slutt fikk ikke butikkene lov til dette da de foerst og fremst er ansvarlige mot kundene. Hva som har skjedd med Apple og sin haandtering av kundenes reklamasjonsrett er jeg usikker paa. Endret 12. august 2006 av joebush Lenke til kommentar
Stunny Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kjøp deg en ipod men apple har god garanti så det betyr ikkje noe spesielt, men vil du vere heilt sikker så kjøp frå Komplett.no. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Merkeleg, det var nemleg i eit intervju med forbrukerrådet dette vart uttalt. 6661489[/snapback] Forbrukerrådet, FBI og TV2 Hjelper Deg har det til felles at alt de sier kun er meninger, og egentlig ikke betyr at Apple må gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Står det ikkje i forbrukarkjøpsloven at du har rett på 2 års reklamasjonstid? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 2 år er vel hovedregelen mens endel vil ha utvidet til 5 år. Hvilken av de to er et tolkningsspørsmål som har med hva man kan forventa av produktet i forhold til holdbarhet som f.eks etter pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå