Gå til innhold

Ipod fra Komplett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får 1 års produsentgaranti på iPod uansett hvor du kjøper den fra.

Reklamasjonsrett of slikt har du uansett om du kjøper fra komplett eller apple i tillegg selvsagt. Apple markedsfører seg jo som norsk webshop også med .no domene og greier...

Lenke til kommentar

virker ikke sånn... var på applestore idag, men han sa bare at de ikke driver med tillegsforsikring som elkjøp og lefdal etc. driver med.. Men jeg må jo nesten ha noe, fordi jeg er ikke så ansvarsfull at jeg greier å holde på en ipod i flere år uten å ødelegge den..

edit: mente å svare på den første.

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar
har du ikke reiseforsikring? produktforsikring på elartikkler er en av de største "svindelene" el-bransjen har innført. det lønner seg ikke i 99% av tilfellene.

6658869[/snapback]

tror faktisk ikke jeg har det... hvor mye koster det egentlig med reiseforsikring?

Lenke til kommentar
har du ikke reiseforsikring? produktforsikring på elartikkler er en av de største "svindelene" el-bransjen har innført. det lønner seg ikke i 99% av tilfellene.

6658869[/snapback]

tror faktisk ikke jeg har det... hvor mye koster det egentlig med reiseforsikring?

6658876[/snapback]

Hva med å sjekke opp nettsidene til banken din?

Lenke til kommentar
Dekker reiseforsikringen el-artikler?

6659057[/snapback]

Ja hvis du reiser... Men du behøver ikke å reise så langt. Ellers gjelder vanligvis hjemforsikringen.

6659364[/snapback]

EDIT: Jeg slettet min første kommentar.

Reiseforsikringen gjelder vel for all fertsel utenfor eget hjem.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Dekker reiseforsikringen el-artikler?

6659057[/snapback]

Ja hvis du reiser... Men du behøver ikke å reise så langt. Ellers gjelder vanligvis hjemforsikringen.

6659364[/snapback]

Reiseforsikringen gjelder vel for all fertsel utenfor eget hjem.

6659427[/snapback]

Det stemmer!

Jeg har reiseforsikring, så jeg kjøper fra komplett jeg.. Har aldri vært misfornøyd med komplett, så jeg satser på at det går bra :)

6659747[/snapback]

Hvilken farge skal du ha ? Du sparer 150 kr. på å kjøpe den svarte på elkjøp istedet for komplett.

Ipod Nano på elkjøp: 1495 ,-

Svart Nano på komplett: 1649 ,-

Hvit Nano på komplett: 1595 ,-

Lenke til kommentar
Det er det mest latterlige jeg har hørt på lenge. Jeg har opplved med alle mine iPod's som er blitt ødelagt (2) at de har blitt reparert på garantien i løpet av to dager. Begge kjøpt av Apple.no

6660143[/snapback]

Jeg fikk min erstattet med en flunkende ny en etter 1.5 år på apple garanti jeg :)

snakket ikke med kjøpsstedet engang...

Lenke til kommentar
Du får 1 års produsentgaranti på iPod uansett hvor du kjøper den fra.

Reklamasjonsrett of slikt har du uansett om du kjøper fra komplett eller apple i tillegg selvsagt. Apple markedsfører seg jo som norsk webshop også med .no domene og greier...

6658860[/snapback]

Svaret du gir er jo egentlig rett, men hva pokker kan det brukes til? I følge norsk lov, har man 2 eller 5 års reklamasjonsrett på denne iPoden, og forsåvid på alle elektroniske produkter. Så, om det er en produksjonsfeil på din iPod, så kan du kreve å få den reparert om den er under 2 år(egentlig om den er under 5 år, men det er ikke avgjort).

Forbrukerkjøpsloven gir deg bedre rettigheter enn garantien, men om man vil bruke den må man ofte krangle. Uansett, så gir denne deg på en måte 2 års garanti...

Lenke til kommentar

På Forbrukerinspektørene (NRK) vart det opplyst at Mp3-spelarar har 5 års reklamasjonstid. Men Apple fant ut at dei ikkje ville være med på denne leiken.

Eg veit ikkje kor langt saken er kome, men har du ein iPod som er eldre enn 1 år og får problemer så skal du slite for å få det fiksa av Apple, noko du har krav på.

Det er forskjell på garanti og reklamasjon, men når softwaren på ein iPod som er 2 år gammal plutseleg slår seg vrang må dette være ein reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
På Forbrukerinspektørene (NRK) vart det opplyst at Mp3-spelarar har 5 års reklamasjonstid. Men Apple fant ut at dei ikkje ville være med på denne leiken.

Eg veit ikkje kor langt saken er kome, men har du ein iPod som er eldre enn 1 år og får problemer så skal du slite for å få det fiksa av Apple, noko du har krav på.

Det er forskjell på garanti og reklamasjon, men når softwaren på ein iPod som er 2 år gammal plutseleg slår seg vrang må dette være ein reklamasjonssak.

6661447[/snapback]

Da har FBI på NRK kommet fram til dette alene. Dette er nemmelig det forbrukerrådet sier om saken:

"Spørsmålet om det er to eller fem års absolutt reklamasjonsfrist på MP3-spillere er ikke avklart av domstolene eller FTU."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...