xperience Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har hatt ein samsung d500 i ca 1 år. Skjermen har tulla seg i det siste og til slutt no berre blitt heilt kvit. Det virke som om resten av tlf fungerer, men at det er skjermen som har tatt kvelden. Er det nokon som veit om det er mogleg å kopiere ut informasjon som ligg på tlf, dvs bilder, kontakter, huskeliste, kalender osv?? Er ganske avhengig av å få denne informasjonen ut av tlf. I så fall kor ein kan gjera dette i nærleiken av Bergen, evt andre plasser og ka dette vil koste? Og om det er meir lønnsamt å berre skifte skjerm? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 d500 -> hvit skjerm -> need backup 6658752[/snapback] Av erfaring vil jeg tro at telefonen din egentlig lever i beste velgående, men at flexkabelen mellom "over" og "underdel" av telefonen er slitt. Dersom du har tilgang på en datamaskin vil du mest sansynlig ved å slå på telefonen "i blinde" dvs. slå inn pin og trykke på "ok" - for så å koble til med datakabel kunne hente ut all informasjon fra telefonen selv på egenhånd. De fleste mobilverksteder tar timepriser for backup - og det kan fort bli dyrt (500 til 1000 kroner dyrt) da er det bedre å spandere på seg en datakabel til noen hundrelapper. Defekt flexkabel (dersom det er det som faktisk er problemet) vil jeg tro er en garanti sak - og bør således ikke koste deg noe å få utbedret. Håper dette var til hjelp. Ærbødigst -KristianT Lenke til kommentar
sforum Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 d500 -> hvit skjerm -> need backup 6658752[/snapback] Av erfaring vil jeg tro at telefonen din egentlig lever i beste velgående, men at flexkabelen mellom "over" og "underdel" av telefonen er slitt. Dersom du har tilgang på en datamaskin vil du mest sansynlig ved å slå på telefonen "i blinde" dvs. slå inn pin og trykke på "ok" - for så å koble til med datakabel kunne hente ut all informasjon fra telefonen selv på egenhånd. De fleste mobilverksteder tar timepriser for backup - og det kan fort bli dyrt (500 til 1000 kroner dyrt) da er det bedre å spandere på seg en datakabel til noen hundrelapper. Defekt flexkabel (dersom det er det som faktisk er problemet) vil jeg tro er en garanti sak - og bør således ikke koste deg noe å få utbedret. Håper dette var til hjelp. Ærbødigst -KristianT 6659211[/snapback] det er ikke med samsung slik som i nokia suite. det du får henta når du kobler den til pc er "bilder, videoer, innspillinger" og de mappene, husker ikke helt hva de kalles på samsung nå. en stund siden jeg bytta bort fra min d500.. Dette er hva jeg har funnet ut, kan godt hende du finner te godt program som gjør at du får henta ut kontakter osv. men etter mine erfaringer får jeg det ikke til. mvh shaaland Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Kom litt seint dette innlegget her, men kanskje det kan vere til hjelp for andre med samme problem, du er nemlig langt ifrå den første dette har skjedd med. http://www.expansys.com/ft.aspx?i=116173&thread=393 Eg hadde nylig samme problem etter D500 vs. hardt underlag, men etter å ha lest nevnt tråd, var mobilen god som ny. Eit bestemt tapp bak på batteriet når mobilen er av, og skjermen fungerte igjen. Ser ikkje bort ifra at det er ein laus kontakt el.l som har skulda. Lenke til kommentar
JLar Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) em, siden folk har peiling her inne og det handler om samsung. har en 1år gammel samsung sgh-d500, har funger bra hele tiden, inntil nylig. plutselig uten at jeg har mistet den eller hatt noe som helst problem med den, fungerer ikke opp tasten på "joy-sticken", noen som har en løsning? (link til bilde slik at det er lettere å forstå hva jeg mener: http://www.samtel.ch/attachments/bildarchi...D500-45_SL.jpg) Joachim Endret 7. februar 2007 av JLar Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 "d-pad" som er navnet på den delen som ikke fungerer på din telefon, er desverre en av de mer "vanlige" feilene på disse modellene. Dersom telefonen din ikke har vært utsatt for fukt/støt osv. vil dette dekkes av garantien. Henvend deg der du kjøpte telefonen og reklamer på feilen. OBS OBS: husk å ta backup av innhold på telefonen FØR du leverer den til service, alt innhold på telefonen kan bli borte under reparasjon. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå