Andrull Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg tror kanskje det er et slags "dødt punkt" der viftemotoren er? At det nesten ikke er noe luft som beveger seg der.. Kanskje du burde montere en 80mm vifte der? Hehe.. Ikke veit jeg.. 6831554[/snapback] Problemet er at selve viftemotoren er en firkantet boks, som da luften rundt "spretter" av på. Så det den virkelig trenger er noen kjølefinner, som kan "spre" varmen. Supert prosjekt. Hva ligger temp. på i kabinettet med full kjøling ? mvh anki Har ingenting å måle med, men den ligger nok ganske sikkert på ca den temperaturen som romtempen er på. (luften går inn og rett igjennom kabinettet før luften får varmet seg opp) der var der kabelrot gitt:P men bedre under enn over. mase igjen til du er ferdig? og et spm, hva er tempen på dlene og hvor mye støyer dette Akkurat nå støyer den nok litt mindre enn hva den gjorde med orginalkjølerne. (altså ganske mye) Men skrur jeg ned hastigheten på viftene (spesielt cpu vifta) så blir det meste av tøyen borte. (bare en liten susing igjen ifra storvifta) Angående temperaturer, så er jeg ikke så fornøyd med dem. Grunnen er den at nedre delen av viften ikke får særlig mye luftinnsug, da PSUene står i veien rett bak, og komponentene får bare litt luft som treffer dem. CPU tempen idle er grei, og er på ca 34grader i overklokket tilstand. (2,7GHZ/2,57Volt) Skjermkorttempen er på 55 og 60grader. (overklokket til litt høyere volt og er klokket fra 350/1000 til 425/1130MHz) Grunnen til at skjermkort-tempen er så høy er pga kjølerne står most inntill nettverkskortet og TV-kortet, som gjør at luften blir innestengt, og luften trenger ikke særlig godt inn. Så skal jeg få bedre kjøling måtte jeg nok hatt vannkjøling som transporterte varmen litt lengere opp i kabinettet. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 For å slippe kommentarer i workloggen så legger du linken til kommentartråden i hver poste. og hvis noen innlegg kommer så er det bare å rapportere det eller få det flyttet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 For å slippe kommentarer i workloggen så legger du linken til kommentartråden i hver poste. og hvis noen innlegg kommer så er det bare å rapportere det eller få det flyttet. 6837346[/snapback] hehe, ok. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hvor er den digre vifta du skulle ha i Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du skal vell lakkere heile greia sort? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Må si at jeg var svært skeptisk i starten av workloggen. Så veldig ugjennomtenkt og enkelt gjennomført ut. Men nå som lakken kommer, så blir det bedre og bedre. Lysene ble en ganske grei farge (må bare ikke sette dem for nærme hverandre. Men enig med Klekkus, burde fixe den viftestyringen. Lakkere og kanskje bytte dioder til blå/lilla, passer bedre med fargene du bruker;) Hvor mye veier hele greia? Kablene under, skal dem bare henge eller skal du sjule dem og? Btw, det er ikke "lov" å ha med egne padder på lan. Det gjelder både eksterne og innebygde Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Må si at jeg var svært skeptisk i starten av workloggen. Så veldig ugjennomtenkt og enkelt gjennomført ut. Men nå som lakken kommer, så blir det bedre og bedre. Lysene ble en ganske grei farge (må bare ikke sette dem for nærme hverandre. Men enig med Klekkus, burde fixe den viftestyringen. Lakkere og kanskje bytte dioder til blå/lilla, passer bedre med fargene du bruker;) Hvor mye veier hele greia? Kablene under, skal dem bare henge eller skal du sjule dem og? Btw, det er ikke "lov" å ha med egne padder på lan. Det gjelder både eksterne og innebygde 7167547[/snapback] Hehe, nei kablene skal ikke bare henge under. Jeg har en "underplata" som skal på plass, men ettersom jeg fortsatt er "avhengig" av å koble noe under PCen så blir nok den plata det siste som kommer på. Hvor mye veier hele greia? Hmm si det. Skulle gjerne ha målt den, men har faktisk ikke noen vekt til dispansasjon. Tipper nok en 50KG... Btw, det er ikke "lov" å ha med egne padder på lan. Det gjelder både eksterne og innebygde Padder..... ? Hvis jeg sitter sammen med en vennegjeng, så går det vell bra hvis de gjør litt plass. (de vennene som f.eks har laptop og slikt) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Padder..... ? Hvis jeg sitter sammen med en vennegjeng, så går det vell bra hvis de gjør litt plass. (de vennene som f.eks har laptop og slikt) 7167735[/snapback] En padde (iallefall her jeg bor) er en splitter (greit ord?) av strøm. På store lan, TG, HW-lan osv osv osv . Er størmnettet kalkulert slik at alle får nokk strøm. Derfor er det (som regel) 2 uttak per person, kaffetrakter, vannkoker og sånn er ikke lov i tillegg. Da må du skru av maskinen eller skjermen pga dette vil gjøre at strømforbruket ditt vil øke i forhold til hva som er utregnet. Dvs når du har padde, som du har bygt inn i kabinettet ditt, vil du ha muligheten til å bruke mer strøm enn en som KUN har skjerm og PC tilkoblet og derfor kanskje gjøre at strømmen ryker Er jeg tydelig nokk? [si i fra hvis jeg skriver noe feil] Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Padder..... ? Hvis jeg sitter sammen med en vennegjeng, så går det vell bra hvis de gjør litt plass. (de vennene som f.eks har laptop og slikt) 7167735[/snapback] En padde (iallefall her jeg bor) er en splitter (greit ord?) av strøm. På store lan, TG, HW-lan osv osv osv . Er størmnettet kalkulert slik at alle får nokk strøm. Derfor er det (som regel) 2 uttak per person, kaffetrakter, vannkoker og sånn er ikke lov i tillegg. Da må du skru av maskinen eller skjermen pga dette vil gjøre at strømforbruket ditt vil øke i forhold til hva som er utregnet. Dvs når du har padde, som du har bygt inn i kabinettet ditt, vil du ha muligheten til å bruke mer strøm enn en som KUN har skjerm og PC tilkoblet og derfor kanskje gjøre at strømmen ryker Er jeg tydelig nokk? [si i fra hvis jeg skriver noe feil] 7168265[/snapback] Jada, takk. Skjønnte hva du mente nå. Akkurat på stikkkontakt uttak, så bruker jeg maks 1 uttak. Men hadde jeg tatt ut Vifta før jeg ankommer lanet, så hadde det vell gått ann. (da er det jo bare helt vanlig ting som en vanlig PC består av... ) Selv om de burde da vært lov å ha vifte i kabinettet. Endret 28. oktober 2006 av andrull Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Der er jeg litt uenig med deg Biskop, på Hw-LAN var det flere som hadde med padder, det holder ikke med 2 uttak hvis du har Pc, Skjerm, Mobillader og kanskje et minianlegg. Hvor har du sett btw at det ikke er "lov"? ------------- Til kabinettet, syns det var en ganske kul ide og bruke en dokumentskuff, og løsningen med hdd var artig. Men vil sånne tynne strikker holde? Det tenkte jeg på med en gang. Skulle også til å spørre om kablene skulle være så ubeskyttet under, men du svarte jo på det oppi her 930W? Hvorfor i all verden så mye? Du har riktignok integrert endel, men det var nå ganske mye syns jeg Keep it up, gleder meg til å se fullstendig ferdig resultat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå