Gå til innhold

bytter psu for å kjøre x1900xtx?

karlif

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en dell dimension 8400. P4 3.2ghz, 1gb ddr2ram, 250gb HD. Har tenkt å bytte nvidia 6800gt kortet mitt i ett sapphire radeon x1900xtx. Leser at det er ganske hissig på kraftforbruk, og det er anbefalt 400w psu. Per dags dato sitter det bare en 350w psu. Trenger jeg bytte psu'n?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en dell dimension 8400. P4 3.2ghz, 1gb ddr2ram, 250gb HD. Har tenkt å bytte nvidia 6800gt kortet mitt i ett sapphire radeon x1900xtx. Leser at det er ganske hissig på kraftforbruk, og det er anbefalt 400w psu. Per dags dato sitter det bare en 350w psu. Trenger jeg bytte psu'n?

Takk for svar  :)

6658623[/snapback]

350W er veldig på kanten og anbefaler på det sterkeste å gå for en sterkere.

X1900XTX krever svært høy strømstyrke (ampere) for å opperere stabilt og optimalt. Gjerne 18A eller mer på 12V railen er anbefalt.

OFF-Topic: Anbefaler også at du heller kjøper X1900XT, da dette kun er noen lusene %tregere, og den praktiske forksjellen ville vært lik null med den prosessoren og rammen. og så er jo det gjerne 20-25% prisforskjell.

Ellers er det karnskje et godt tips å vente på X1950XT hvis man absolutt skal ha det beste. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et X1900XT til min XFX Barebone. Det sto iallefall på eska til skjermkortet at det var anbefalt med 30 Ampere på 12 Volten. Strømforsyninga mi hadde vel ca. 24 Ampere. Jeg hørte en høyfrekvent pipelyd når jeg belastet skjermkortet og kunne se at det faktisk trekte over 30 Ampere via ATI Tool. Så jeg bytta ut strømforsyninga med en 500W Mist som hadde 36 Ampere på 12 Volten. Om jeg ikke husker feil. Og da forsvant denne pipelyden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...