Herr_Dude Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Skriver på vegne av noen, så jeg vet desverre ikke akkurat nå hvilken scanner det er snakk om, men jeg antar det ikke har så mye å si. Vedkommende er på jakt etter programmvare for scanner som er så enkelt som mulig å bruke for scanning av en stor mengde fotografier. Vet jeg selv har vært borti et program som automatisk klippet bort "det blanke" rundt fotografiet under scanning. Dette er et eksempel på en feature som er ønskelig for å spare tid da det er snakk om store mengder bilder. Det ultimate drømmeprogrammet for denne situasjonen ville kunne gjøre følgende: - Scanne bildet med en oppgitt oppløsning - Automatisk klippe bort det som lå rundt fotografiet - Skrive filen til disk uten å måtte gå veien om et tegneprogram Er det noen som kjenner til / bruker et program som kan gjøre dette? Har dere evt. andre anbefalinger? Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Tror nok et program som heter ACDsee skulle være et godt alternativ. http://www.acdsystems.com/English/Products...CDSee/index.htm Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Jo, ACDSee er et utmerket program, men i denne sammenheng var jeg ikke ute etter et billedbehandligsprogram, snarere et program som automatiserer mest mulig av scanneprosessen. Mulig jeg ikke var klar nok på akkurat det punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå