Krvduzvg62dy24 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ja jeg fant en link der de står hvilke prosessorer som kommer ut..... leste om yorkfield 8kjerner som kommer i 2008 45nm..... men det står at i 2011 skal det komme 22nm fra intel!! den kan jo kansje vere på 16kjerner! Og 2009 kommer 32nm fra intel.... Her er linken: http://www.mikeshardware.co.uk/Roadmap20XX.htm Det er jo bare 2 år til så har du 8 kjerner i maskinen! det er jo helt utrolig...... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Synest du det er utrolig? Så lenge de får krympet produksjonsteknikkene så er det nok ikke noe problem å få stappet flere kjerner på én sokkel. Det meste arbeidet blir "klipp og lim". Men når du er innpå tanken om hva som kommer om "bare 2 år", så kan du tenke "bare 2 år til" igjen og igjen. Poenget mitt er at det kommer hele tiden noe nytt. Nå gjenstår det å se hvordan utviklingen går. Det ser mer spennende ut enn på lenge. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg er mer spent på når det kommer "Optiske" prosessorer. Er allerede laget en prototyp. disse er helt annerledes enn dagens, og har ingen teoretisk grense på hvor langt de kan "klokkes" ser fram til andre typer databrikker enn de som er laget av silisium (tar dog mange flere år) PS: Leste om de ti en artikkel i et Illustrert Vitenskap. Er en stund siden den var i bladet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg er mer spent på når det kommer "Optiske" prosessorer. Er allerede laget en prototyp. disse er helt annerledes enn dagens, og har ingen teoretisk grense på hvor langt de kan "klokkes" ser fram til andre typer databrikker enn de som er laget av silisium (tar dog mange flere år) PS: Leste om de ti en artikkel i et Illustrert Vitenskap. Er en stund siden den var i bladet 6659040[/snapback] Jeg vet det var for ei godt stund siden snakk om at for eksempel 100 GHz vil være mulig på slike. Jeg er spent på varmeutviklingen, men jeg tror det blir bra. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Jeg er mer spent på når det kommer "Optiske" prosessorer. Er allerede laget en prototyp. disse er helt annerledes enn dagens, og har ingen teoretisk grense på hvor langt de kan "klokkes" ser fram til andre typer databrikker enn de som er laget av silisium (tar dog mange flere år) PS: Leste om de ti en artikkel i et Illustrert Vitenskap. Er en stund siden den var i bladet 6659040[/snapback] Vi har jo noen allerede som gir seg ut for å ha laget et system basert på en optisk prosessor, selv om alle skjønner at det er lureri fra ende til annen. Men at det kommer teknologi basert på optikk innen prosessorbransjen i fremtiden tviler jeg ikke på. http://www.theregister.co.uk/2005/09/07/at...iracle_machine/ http://atomchip.com/_wsn/page2.html prosessoren.. hehe, særlig Endret 12. august 2006 av kjaks Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hehe, det der var saftige greier. :!: Hvis de virkelig har "fått det til", så kan de sende et eksemplar til meg så jeg får testet det ut. Dette tror jeg ikke før jeg får se det. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Hehe, det der var saftige greier. :!: Hvis de virkelig har "fått det til", så kan de sende et eksemplar til meg så jeg får testet det ut. Dette tror jeg ikke før jeg får se det. 6661023[/snapback] Hehe jeg er frivilig til å teste det ut Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det hadde vært interessant om Atom Chip hadde vist frem eller forklart godt "teknologien" som de påstår de har. Men da blir det nok avslørt. Det blir uansett spennende å se hvordan utviklingen fremover vil bli, nå som silisium-cpuen stadig nærmer seg "veggen". Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 lurer på prisen på den laptopen de snakka om med enten en Quantum2 eller 4 PentiumM blir på hehe. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Intel har tydeligvis planene klare,og det vil bli interresant å følge med på hvor langt de kan tyne silsium prosessoren,eller om de "vraker"den til fordel for ny type teknologi før de når veggen med den.Hva med AMD? Stuck on 90nm? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå