Gå til innhold

Nokia N80, drittelefon?


Anbefalte innlegg

Nå holder det på å klikke for meg, problemene med denne telefonen vil ingen ende ta. Om ingen kan hjelpe meg her, så gir jeg opp!

 

1) Minnekortet "forsvinner" stadig vekk. Eneste løsning er å ta det ut og inn igjen.

 

2) Epost innstilligene fungerte utmerket, og alt virkert et par ganger. Men, nå er det ikke lengre mulig for meg å hente ned overskriftene i mailen i det hele tatt. Den klikker, for å si det på windows språk.

 

3) Så, det som muligens irriterer meg mest, er at den ikke finner alle sporene jeg har på minnekortet. Alt er overfør meg Nokia Music Manager, men like fordømt finner den bare halvparten av sporene...

 

Håper virkelig noen kan gi meg råd i elendigheten, for min tolmodighet er snart slutt :cry: !

 

Alle forslag mottas med takk!

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Dette skjedde relativt ofte med meg de første ukene. Plutselig var problemet borte og det har ikke skjedd en eneste gang de siste 2 månedene. Kanskje skjer det samme med deg.

 

2) Den innebygde e-post klienten er bare der for at det skal funke ut av boksen. Den er på ingen måte avansert. Tvert imot er den ganske enkel uten veldig mange funksjoner. Hvis du bruker e-mail mye annbefaler jeg deg STERKT å installere ProfiMail. Denne klienten er mye, mye bedre. Du kommer ikke til å bli skuffet.

 

3) Når du sier at den finner halvparten, mener du da at bare spesifikke spor blir lagt til hver gang du overfører mange spor? eller mener du at det virket før, men at den ikke lenger vil legge til noen spor? Må nesten ha litt mer info hvis jeg skal hjelpe deg med dette.

 

Hvis det er noe mer du lurer på så bare spør :)

Lenke til kommentar
1) Dette skjedde relativt ofte med meg de første ukene. Plutselig var problemet borte og det har ikke skjedd en eneste gang de siste 2 månedene. Kanskje skjer det samme med deg.

 

2) Den innebygde e-post klienten er bare der for at det skal funke ut av boksen. Den er på ingen måte avansert. Tvert imot er den ganske enkel uten veldig mange funksjoner. Hvis du bruker e-mail mye annbefaler jeg deg STERKT å installere ProfiMail. Denne klienten er mye, mye bedre. Du kommer ikke til å bli skuffet.

 

3) Når du sier at den finner halvparten, mener du da at bare spesifikke spor blir lagt til hver gang du overfører mange spor? eller mener du at det virket før, men at den ikke lenger vil legge til noen spor? Må nesten ha litt mer info hvis jeg skal hjelpe deg med dette.

 

Hvis det er noe mer du lurer på så bare spør :)

6658210[/snapback]

 

Skal prøve det programmet ditt!

 

Men, ja det som skjer er at etter jeg har overfør ca 200 spor, så finner den ca 100. Dette skjer om jeg overfører den med Nokia Music Manager, eller flytterfilene. Om jeg tar noen av gangen, skjer også det samme. Og slik har det alltid vært. Peiling?

Lenke til kommentar
Nå holder det på å klikke for meg, problemene med denne telefonen vil ingen ende ta. Om ingen kan hjelpe meg her, så gir jeg opp!

 

1) Minnekortet "forsvinner" stadig vekk. Eneste løsning er å ta det ut og inn igjen.

 

2) Epost innstilligene fungerte utmerket, og alt virkert et par ganger. Men, nå er det ikke lengre mulig for meg å hente ned overskriftene i mailen i det hele tatt. Den klikker, for å si det på windows språk.

 

3) Så, det som muligens irriterer meg mest, er at den ikke finner alle sporene jeg har på minnekortet. Alt er overfør meg Nokia Music Manager, men like fordømt finner den bare halvparten av sporene...

 

Håper virkelig noen kan gi meg råd i elendigheten, for min tolmodighet er snart slutt :cry: !

 

Alle forslag mottas med takk!

6657739[/snapback]

 

1. Minnekorter forsvinner aldri her (512 Nokia)

2. E-post funker som F

3. Den finner alltid alle sporene.

 

Konklusjon: Beste telefonen å få :)

Lenke til kommentar
Merkelig det der... Er det noen forskjell på sporene? Er noen av de i andre formater eller no? Ville prøvd å formatere minnekortet for så å dra filene direkte over via "filoverføring" isteden for å bruker nokia music manager. Skjekk om problemet fortsetter da.

6658424[/snapback]

Har prøvd det. Og nei, alle er mp3... Bruker dog en 2 gb minnebrikke fra sandisk, men dette skulle da ikke ha noe å si? :hmm:

Lenke til kommentar
Nå holder det på å klikke for meg, problemene med denne telefonen vil ingen ende ta. Om ingen kan hjelpe meg her, så gir jeg opp!

 

1) Minnekortet "forsvinner" stadig vekk. Eneste løsning er å ta det ut og inn igjen.

 

2) Epost innstilligene fungerte utmerket, og alt virkert et par ganger. Men, nå er det ikke lengre mulig for meg å hente ned overskriftene i mailen i det hele tatt. Den klikker, for å si det på windows språk.

 

3) Så, det som muligens irriterer meg mest, er at den ikke finner alle sporene jeg har på minnekortet. Alt er overfør meg Nokia Music Manager, men like fordømt finner den bare halvparten av sporene...

 

Håper virkelig noen kan gi meg råd i elendigheten, for min tolmodighet er snart slutt :cry: !

 

Alle forslag mottas med takk!

6657739[/snapback]

Da bytter du telefon, du har fått en med veldig mange bugs..

Lenke til kommentar
Konstruktivt, må jeg si. Årsaken til at jeg spør hvorfor, er fordi jeg ønsker å lære. Så en forklaring kunne jeg tenkt meg. :)

6666452[/snapback]

Hæ?? Jeg sier du må formatere minnekortet når du får det. Hva mer trenger du å vite?? Du kan vel lære noe av det? Skal jeg forklare HVORFOR minnekortet fungerer bedre etter at det er formatert? For å være helt ærlig har jeg ikke oversikten over den tekniske grunnen til at et minnekort virker bedre hvis det er formatert med samme filsystem som det enheten bruker (FAT/FAT32). Hvis du vil ha mer info fåreslår jeg at du kontakter Sandisk eller noe.

 

... Eller du kan drite i det og formatere minnekortet og finne ut om det faktisk er det som er grunnen til problemene. Ditt valg.

Lenke til kommentar
Konstruktivt, må jeg si. Årsaken til at jeg spør hvorfor, er fordi jeg ønsker å lære. Så en forklaring kunne jeg tenkt meg. :)

6666452[/snapback]

Hæ?? Jeg sier du må formatere minnekortet når du får det. Hva mer trenger du å vite?? Du kan vel lære noe av det? Skal jeg forklare HVORFOR minnekortet fungerer bedre etter at det er formatert? For å være helt ærlig har jeg ikke oversikten over den tekniske grunnen til at et minnekort virker bedre hvis det er formatert med samme filsystem som det enheten bruker (FAT/FAT32). Hvis du vil ha mer info fåreslår jeg at du kontakter Sandisk eller noe.

 

... Eller du kan drite i det og formatere minnekortet og finne ut om det faktisk er det som er grunnen til problemene. Ditt valg.

6668009[/snapback]

Så vidt meg bekjent så kommer alle minnekort ferdig formatert, var derfor jeg spurte. Ikke noe å bli sint for.

Lenke til kommentar

Symbian_Pro: Tror du blander litt av hvert her. Et minnekort kan ikke brukes før du har formatert det. Uten formatering er det ikke definert noe filsystem, og det er da ikke mulig å overføre sanger til det. Derimot er det godt mulig at kortet er formatert etter high-level metoden fra fabrikk, slik at det kan lønne seg å ta en low-level formatering når man får minnekortet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært borti noen av de problemene som nevnes i denne tråden, og jeg anser meg selv for å være en rimelig avansert bruker som pusher telefonen hardt på bruksfronten. Det er rimelig tydelig at du har fått deg en mandagsmodell - bruk dine forbrukerrettigheter og få deg en ny telefon. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært borti noen av de problemene som nevnes i denne tråden, og jeg anser meg selv for å være en rimelig avansert bruker som pusher telefonen hardt på bruksfronten. Det er rimelig tydelig at du har fått deg en mandagsmodell - bruk dine forbrukerrettigheter og få deg en ny telefon. :)

6671456[/snapback]

Sitter å tenker på det, men hvordan? Tror du de vil gi meg en ny en uten at jeg må sende den inn ørten ganger først? Orker ikke tanken på å måtte bruke Ericsson T65(mine andre er solgt/gitt vekk) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...